آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

اداره میراث فرهنگی شفت در آستانه فصل گردشگری بدون رئیس اداره می‌شود!

اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شفت با نزدیک شدن به سال جدید و ورود گردشگران به شهرستان بدون رئیس اداره می‌شود و هیچ توجیهی از سوی مسئولان گردشگری استان در رابطه با آن تاکنون مطرح نشد است.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از فارس، همه‌ساله با نزدیک شدن به عید نوروز صنعت گردشگری رونق می‌گیرد و مطابق سنوات به جهت هماهنگی برای اسکان گردشگران، آماده‌سازی جاذبه‌های گردشگری و تفرجگاه‌ها برنامه‌هایی توسط ستاد تسهیلات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

شهرستان شفت با داشتن دو امامزاده عظیم‌الشأن ابراهیم و اسحاق علیه‌السلام در کنار سایر تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها نظیر منطقه سیاهمزگی، چماچاه، کمسار، نهزم و سایر مناطق بکر و گردشگر پذیر سالانه میزبان میهمانانی از سراسر کشور است.

امروزه با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و کمبود منابع، صنعت گردشگری به‌عنوان صنعت نخست در جهان تبدیل‌شده است اما رویکرد صنعتی گردشگری در شهرستان شفت به طرقی مورد بی‌مهری قرارگرفته و هرروز از فعالان صنایع‌دستی و گردشگری آن کاسته می‌شود.

در شهرستان شفت بسیاری از سنن و صنایع‌دستی یا به خاطره‌ها پیوسته‌اند و یا با عملکرد بسیار ضعیف اداره متولی آن در شهرستان در بین مردم ازجمله نسل جوان کم‌رنگ شده‌اند.

اما از همه مهم‌تر و آنچه مورد تأمل و درنگ فعالان گردشگری و صنایع‌دستی در آستانه سال جدید و اوج ترافیک مسافر به شهرستان است، نداشتن یک رئیس در اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که ابهام‌برانگیز و بیانگر بی‌توجهی به صنعت گردشگری و توریسم در شهرستان است.

شنیده‌ها حاکی است رئیس این اداره که نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هست از ۲۲ بهمن سال جاری به یک سازمان دیگر منتقل‌شده و این اداره بدون رئیس در کنجی از شهرستان رها شده است.

کسی حالی از میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شفت در شهر احمدسرگوراب نمی‌پرسد گرچه برخی ها هم اعلام می کنند رئیس سابق این اداره هفته ای دو روز در این اداره حضور دارد و به امورات ارباب رجوع می پردازد.

خالی بودن این پست سازمانی در یک شهرستانی که قدمتی بسیار کهن باقابلیت گردشگری در استان دارد و سالانه توجه هزاران نفر از مسافران و گردشگران را به خود جلب می‌کند ضعف بزرگی در تولیت آن دارد که گویا قحط‌الرجال هست و یا کسی حاضر نیست در این اداره بر منصب مدیریت بنشیند و اوضاع فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان را مدیریت کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *