آخرین خبرهااستان هااسلایدر

در سفرهای نوروز، چاف و چمخاله لنگرود و زیباترین ساحل گیلان را از دست ندهید! +تصاویر و معرفی هتل ها

تدبیرشرق : هر چند هرگوشه این مرزپرگهر سرشار از زیبایی و دیدنی است اما آمار نشان می‌دهد که استان‌های گیلان و مازندران و همین‌طور اصفهان و فارس از مهم‌ترین هدف‌های گردشگری نوروزی محسوب می‌شوند.

گیلان

مسیر زمینی تهران به رشت یکی از بهترین راه‌های زمینی ایران است. تمام مسیر تهران-کرج-قزوین- رشت ، آزاد راه است. فاصله تهران تا رشت ۳۲۰ کیلومتر است. در مسیر کرج – قزوین و بعد از اینکه خروجی طالقان را رد کردید مجتمع‌های پذیرای خوبی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در آزادراه قزوین – رشت تا رسیدن به منجیل خبری از مجتمع‌های پذیرایی نیست غیر از اینکه راه را بلد باشید و یکی دوتا خروجی آزادراه به جاده قدیم را بشناسید ما این گزینه را توصیه نمی‌کنیم.

راه‌های بین شهری گیلان هم از کیفیت متوسطی برخوردار است اما بیشتر ییلاقات گیلان دارای جاده‌های بسیار بد و در بسیاری موارد خاکی هستند. اگر قصد بازدید از ییلاقات گیلان را دارید حتما از اطلاعات مردم محلی یا مشورت با راهنمایان گردشگری محلی بهره‌مند شوید. شهرهای گیلان به دلیل تراکم زیاد و بافت سنتی خود در ایام نوروز ترافیک بسیار شدیدی دارند، توصیه می‌کنیم تا می‌توانید از بزرگراه‌های بیرون شهر استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به گیلان سفر کنید خودتان را برای باران آماده کنید. چتر و بارانی یادتان نرود، گیلان است دیگر ناگهان وسط یک روز آفتابی آسمانش هوس باران می‌کند. بیشتر زیبایی‌های شمال زیبایی‌های طبیعی است، جنگل، کوه و دشت و دریا پس کفش مناسب پیاده‌روی را فراموش نکنید بهتر است کف کفش‌تان آج‌دار باشد تا در دشت و کوه و جنگل سرنخورید و حادثه‌ای برای‌تان پیش نیاید.

دیدنی‌های گیلان را به سه دسته تقسیم می‌کنیم؛ جلگه مرکزی، غرب و شرق. ساحل‌های گیلان از جلگه مرکزی به سمت شرق گسترده شده‌اند البته در غرب گیلان هم یک ساحل جنگلی بسیار زیبا به نام «گیسوم» هست. اما غرب گیلان بیشتر به دلیل ییلاقات و جنگل‌هایش معروف است. بازارهای محلی گیلان را از دست ندهید، دوتا از معروف‌ترین‌هایش بازار قدیم رشت و بازار هفتگی است که هر پنجشنبه در شهر جمعه بازار دایر می‌شود.

هر منطقه از شهرهای شمال کشور زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد اما “چمخاله” با سواحل و مراکز دیدنی خود جایگاه ویژه ای در میان توریستها و گردشگران دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا