استان هافوری

شهردار رشت خبر داد: آمادگی کامل شهرداری رشت با ۱۲۴۰ نیرو برای استقبال از برف

مسعود نصرتی

دکتر نصرتی طی گفتگویی ضمن اشاره به آمادگی کامل شهرداری رشت ، از عموم شهروندان دعوت به مشارکت در برف روبی معابر فرعی کرد.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خبر راست، دکتر مسعود نصرتی با اشاره به برف پیش رو گفت: خوشحالیم که نخستین بارش برف زمستانی را تا ساعاتی دیگر شاهد خواهیم بود.

شهردار رشت با بیان اینکه مجموعه شهرداری از چند ماه قبل خود را آماده برف کرده است، تصریح کرد: تعداد ۱۷ دستگاه کامیون برای نصب تیغه برفروب طی این مدت به اراک فرستاده شد و با توجه به قراردادهای بخش خصوصی در مجموع ۱۱۶ دستگاه شامل گریدر، لودر، بیل بکهو،بابکت و … اقدام به برف روبی خواهند کرد.

دکتر نصرتی از حضور ۱۲۴۰ نیروی شهرداری رشت در عملیات برفروبی خبرداد و گفت: از این تعداد حدود ۶۵۰ نفر از سازمان مدیریت پسماند و ۲۵۰ نفر از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری حضور خواهند داشت و لباس گرم و متحد الشکل و لوازم مورد نیاز برای کار تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به برف به عنوان یک بحران نگاه کرد، افزود: باید از این نعمت خدادادی حداکثر استفاده را برای شادی شهر ببریم.

دکتر نصرتی در تشریح برنامه پاکسازی معابر اظهار داشت: شهرداری ابتدا وارد خیابان های اصلی خواهد شد و سپس به خیابان های فرعی خواهد رفت و تقسیم وظایف به طور دقیق مشخص شده است و پاکسازی کوچه های فرعی اولویت آخر شهرداری خواهد بود.

شهردار رشت بر پرهیز از کارهای سلیقه ای در ایام برف تاکید کرد و گفت: چنانچه برف از میزان پیش بینی شده نیز بیشتر بود کارها باید مطابق برنامه از پیش تعیین شده پیش برود.

دکتر نصرتی خواستار همراهی و مشارکت مردم شد و گفت: امیدواریم مردم همانند گذشته و همانند سایر شهرهایی که با نعمت برف آشنا هستند در پاکسازی کوچه ها و پیاده رو ها از برف مشارکت داشته باشند.

شهردار رشت اعلام کرد: تمام توان شهرداری رشت را به کار بسته ایم اما باز هم نیاز به مشارکت شهروندان وجود دارد و در تمام دنیا این مشارکت به عنوان یک حرکت اجتماعی انجام می شود.

مسعود نصرتی همچنین از شهروندان خواست برف سقف منازل را تا آنجا که امکان دارد در حیاط نگهداری کنند و به کوچه ها منتقل نکنند تا در صورت بروز مشکلاتی نظیر قطعی برق خدمات رسانی با سهولت بیشتری انجام شود.

وی همچنین از شهروندان درخواست کرد از پارک خودرو در حاشیه معابر درجه ۱ و ۲ خودداری کنند و گفت: توقف خودروها در حاشیه خیابان، سرعت عملیات برف روبی را به شدت کاهش می دهد.

شهردار کلانشهر رشت با اعلام اینکه قرار است کمک هایی به محورهای مواصلاتی نیز داشته باشیم گفت: در پاکسازی سه محور ورودی شهر در حد توان با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم با راه و شهرسازی و پایانه ها مشارکت خواهیم داشت.

دکتر نصرتی با ابراز خرسندی از بارش برف طی ساعات آتی گفت: برف در هیچ جای دنیا بحران نیست و باعث نگرانی نمی شود و امیدوارم شهروندان از بارش برف لذت ببرند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا