آخرین خبرهااستان ها

آیت الله قربانی: نباید ادارات را از افراد با تجربه خالی کنیم | رفیق بازی‌ها را کنار بگذاریم

به گزارش تدبیرشرق آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان رشت با اشاره به بیاناتی از امام علی (ع) اظهار کرد: آن حضرت در سخنانش به مالک اشتر گفته بودند که از افراد باتجربه استفاده کنید.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانگرایی مسئله امروز است، یادآور شد: جوانگرایی بسیار خوب است اما تجربه بالاتر از جوانگرایی قرار دارد و نباید ادارات را از افراد با تجربه خالی کنیم و جوانان پرشور اما خالی از شعور را بیاوریم.

وی ادامه داد: باید انسانهایی روی کار بیایند که دارای شرم و حیا باشند و کسی که اهل شرم و حیا نیست، آبرویی برای خود قایل نیست و باری به هر جهت حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه می‌بایست رفیق بازی‌ها را کنار بگذاریم، افزود: باید بدانیم افراد از چه خانواده‌ای هستند و از کجا سرچشمه گرفته ایم.

آیت‌الله قربانی حراست را فیلتر یک مجموعه دانست و گفت: اما گاهی در این فیلترها هم رفیق بازی نفوذ می‌کند و باید مواظب باشیم چه کسانی را برای یک کار انتخاب می‌کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها می‌گویند که این نتیجه عملکرد دولت است اما من قبول ندارم زیرا این اعتراضات هم به فقر و هم به عملکرد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: در فضای مجازی وقتی می‌گویند حسینیه آتش بزنید و به سپاه حمله کنید، اینها به عملکرد مربوط نیستند و از بیرون خط می‎‌گیرند.

وی با بیان اینکه در جامعه فقر و مشکلات اقتصادی وجود دارد، گفت: مسائلی مثل طلاق و ازدواج‌های که در سن بالا رخ می‌دهد و نبود امکانات مناسب برای تشکیل یک خانواده سبب تضعیف روحیه می‌شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه سه چیز در رشت مرا رنج می‌دهد گفت: دو رود زرین‌رود و گوهر رود به زباله رود تبدیل شده است. من از همه مسئولان شهرستان و استان می‌خواهم که مشکل را با صدای بلند فریاد بزنند تا شاهد برطرف شدن آن باشیم.

وی افزود: مشکل دیگر سراوان است و این برای گیلان که ورودی مسکن استان با بوی تعفن شروع می‌شود تاسف بار است. من ساماندهی رودها و سراوان را از آقای نوبخت خواستم و گفتم در زمانی که در این سمت هستید این دو را برای گیلان انجام دهید و دیگر مشکل ترافیک شهر رشت است که بسیار مورد اذیت شهروندان قرار گرفته است از شما مدیران می‌خواهم به هر شکلی که می‌توانید این مسئله را برطرف کنید.

۳۰ درصد از برنج استان گیلان را شهرستان رشت تامین میکند

به گزارش تدبیرشرق سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت نیز با بیان اینکه خوشحال هستیم که در محضر عالمی چون آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه گیلان هستیم، تصریح کرد: این توفیق بزرگ برای مجموعه فرمانداری شهرستان رشت است.

وی همچنین به فاجعه سانچی اشاره کرد و گفت: این جانباختگان شهادت گونه جان خودشان را در راه اعتلای کشور از دست دادند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در ادامه یادآور شد: شهرستان رشت ده درصد از مساحت استان گیلان را دارد که جمعیتی بالغ بر ۹۵۶ هزار نفر در شهرستان رشت است که از این تعداد ۶۷۹ هزار نفرجمعیت شهر رشت است.

وی ادامه داد: جمعیت شهرستات رشت شناور است و روزانه به ۲ میلیون می‌رسد و باید زیر ساختهای مناسبی داشته باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه سهم واقعی شهرستان رشت باید واقعی دیده شود و اعتبارات به درستی به این شهرستان تعلق گیرد، تصریح کرد: ۳۰ درصد از برنج استان گیلان را شهرستان رشت تامین میکند و در تولید برنج کشور سهم ۱۱درصدی دارد و نیز سومین شهر گردش پذیر و با تراکم بالا را در کشور هستیم که این ها از مهمترین فاکتورهای مرکز استان گیلان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۱ درصد از جمعیت شهرستان رشت مرد و ۴۹ درصد زن هستند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای باید به بانوان در عرصه‌های اجتماعی داشته باشیم و همانطور هم که استاندار گیلان بیان کردند جوانان و بانوان ظرفیت بسیار منابسی در امر توسعه استان هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در مورد میزان فرسودگی خطوط آب و برق شهرستان رشت گفت: در آب روستایی ۲۸۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۷۴۴ شبکه داریم که از این میزان ۲۷ درصد فرسودگی وجود دارد و در برق نیز۲۹۰۰کلیومتر خطوط فشار متوسط و بیش از ۲ هزار فشار قوی قرار دارد که ۲۵ درصد آن معیوب هستند.

احمدی با بیان اینکه سال زراعی نزدیک است، افزود: در شهرستان رشت با مشکل کمبود آب روبرو هستیم و امیدواریم با ذخایر آبی که داریم بتوانیم از مسکل به راحتی عبور کنیم.

وی احیای آب‌بندانها و لایروبی‌ها را در اولویت اقدامات اعلام کرد و گفت: با مدیریت بخشداری‌ها و اطلاع رسانی از طریق دهیاری‌ها همکاری‌های لازم از سدی کشاورزان سبب میشود که بحران آب در حوزه نداشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا