استان هااسلایدرسیاسی

امیرکبیر در مقابل هاشمی رفسنجانی حرف چندانی برای گفتن ندارد/ مظلومیت هاشمی در تاریخ انقلاب بی سابقه است/ با شکاف نسلی ، طبقاتی ، جنسیتی، قومیتی در ایران مواجهیم/ در رشت جائی برای محل تجمع مردم مشخص شود

کواکبیان در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت اولین سالگرد درگذشت ایشان با سخنرانی مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی  در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

 این مراسم که به همت جبهه اصلاحات گیلان و شاخه گیلان حزب مردم سالاری برگزار شد بعد از خوش امدگوئی نعمت الله اکبری رئیس دوره ای جبهه اصلاح طلبان گیلان و همچنین بهرام آریا منش دبیر شاخه رشت حزب مردم سالاری به حاضرین و مهمان مدعو و اجرای برنامه های یادبود رئیس جمهور اسبق و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، مصطفی کواکبیان به سخنرانی پرداخت.

مصطفی کواکبیان در این مراسم با تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و گرامیداشت یادو خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: درگذشت آقای هاشمی برای همه ما ناگهانی بود. من بیست روز قبل وفات با ایشان دیدار کردیم و ایشان در آن دیدار بر این تاکید داشتند که همه چیز باید از طریق احزاب دنبال شود. وی ادامه داد: ایشان در آن دیدار  از ما میخواستند که این بار هم از آقای روحانی حمایت کنید تا بعد از انتخاب ایشان در مورد جایگاه احزاب بتوانیم صحبت کنیم که متاسفانه قضا و قدر اجازه نداد ایشان به انتخابات ریاست جمهوری هم برسد.

نماینده تهران با اعلام اینکه در این مراسم بیشتر در مورد مظلومیت هاشمی سخن می گوید بیان داشت: مظلومیت آقای هاشمی قبل انقلاب وجود داشت و بعد از انقلاب هم ادامه داشت. عده ای می گفتند  هاشمی  از ملاکین و ثروتمندانی هست که می خواهند از انقلاب به نان و نوایی برسند. ولی دیدیم که رهبری در پیامشان گفتند که ایشان ذره ای از نظام برای خود نمی خواستند.ایشان در مسئولیت های مختلفی که داشتند در انقلاب بدست نیاوردند و خانه خودشان در جماران نیز توسط حضرت امام اعطاء شده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تعابیر مختلفی در مورد ایشان به کار می بریم و مثلا می گوئیم امیر کبیر زمان ولی من بدون اغراق  معتقدم که امیرکبیر در مقابل هاشمی رفسنجانی حرف چندانی برای گفتن ندارد و خیلی بالاتر است.  وی ادامه داد: مظلومیت هاشمی نیز از شهید بهشتی نیز بیشتر بود. ایشان مسئولیت های مختلفی  از همان ابتدای انقلاب داشت و  تهمت ها علیه ایشان کم تر از شهید بهشتی نبود. ایشان حتی از دست اصلاح طلبان هم زجر کشید و این هم اوج مظلومیت ایشان بود. شخصیت هایی به مراتب سطح و درکشان پائین تر از ایشان بود ولی با جوسازی در مقابل ایشان تهمت می زدند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: انسان باید خیلی سعه صدر داشته باشد که تهمت و دشنام بشنود و صبوری به خرج دهد. آیت الله واقعا در مقابل تهمت ها و ظلم ها صبور بود. در انتخابات سال ۸۴ می دانیم که چه مصیبت هایی ایشان کشید. به نظرم فتنه ۸۸ از سال ۸۴ شروع شد و از همان زمان فتنه آغاز شد و روزی نبود که علیه آیت الله نقشه نکشند. تمام سناریو بعد از انتخابات هاشمی زدایی بود و ایشان با تمام متانت و صبوری در آن دوران سخت برخورد می کند. وی افزود: من خودم در مجلس هشتم می شنیدم  که میگفتند هاشمی باید اعدام شود و در آن دوره هیچ کس به آن اندازه مظلوم واقع نشد. در مناظره سال ۸۸ اصلا آقای احمدی نژاد یادش رفته بود با کی مناظره می کند و بحث سر هاشمی بود  وبعدش دیدیم چه مصائبی در مورد ایشان انجام  دادند و  کمتر روزنامه اصولگرایی بود که ضد هاشمی حرفی نزند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تاکید کرد: در همان مجلس هشتم از پنجاه عضو فراکسیون دانشگاهیان  تنها هشت نفر حاضر شدند با ایشان دیدار کنند. هاشمی این دوره ها را طی کرد و حتما هرکسی بگوید من سنگ صبور بودم در مقابل این درجه صبر کم می اورد. شما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشید ولی در همان زمان توسط عناصر مجلسی و غیرمجلسی حرفهایی شنیده شود که باید تحمل کنید. من در جلسات خصوصی می دیدیم که سخنانشان حق است ولی خودشان نمیخواستند  همان حرفهای حق جایی شنیده شود. وی ادامه داد:  مردم قدرشناسی اخیر خودشان را در  مراسم ایشان شان دادند. سیل خروشان مردم حضور داشتند و اصولگرا و اصلاح طلبی فراموش شده بود. اما مظلومیت هاشمی این روزها هم پیدا است.حق هاشمی بالاتر از این حرف ها بود که ۱۵ ثانیه تنها مراسم بزرگداشت  کنگره یادبود ایشان در صداوسیما  پخش شد. وی در ادامه گفت: هاشمی باید زنده بماند و حتما زنده خواهد بماند. چون این فرمایش امام  است که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. البته بزرگتر از برگزاری مراسم فکر ایشان است. این که با افراط و تفریط کشور به پیروزی نمی رسد. این که با زراندوزی و مال اندوزی کشور به جائی  نمی رسد.

کواکبیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تدبیرهای آقای هاشمی جدی گرفته می شد خیلی مسائل اتفاق نمی افتاد. من در نطق ۲۶ آذر گفتم که قوه قضائیه تازه نباید  امروز  با احمدی نژاد برخورد کند. تازه هنوز هم برخورد نکرده است. ما هشت سال همین را گفتیم. واقعا توجه کنیم. مشکلاتی که امروز داریم کمی میراث هشت سال گذشته است و این روزها هم  کمی آتش بیارش همان ها شدند. امروزه کاملا مشخص شده که هاشمی واقعا خواص بی بصیرت بود؟ ما به این دولت انتقاد  داریم. ولی  این دولت در جاده است. فرق این دولت با آن دولت است که آن دولت جاده را عوضی می رفت و مشکل ما همین بود.

نماینده تهران در مورد اعتراضات اخیر نیز گفت: اکنون می گویند ۲۲ درصد اصلاح طلبان در اغتشاشات بودند. کدم اصلاح طلب بودند؟  اصلاح طلبان که همه اغتشاشات را محکوم کردند.در مورد اغتشاشات اخیر قبول داریم آمریکا و اسرائیل و منافقین سوء استفاده کردند. ولی دلیل نمی شود مشکلات خودمان را نادیده بگیریم. ما شکاف نسلی و طبقاتی و جنسیتی و قومیتی داریم. ده ها شکاف داریم. باید مشکلات مردم را بررسی کنیم. نسل جوان را باید بفهمیم و مشکلاتشان را متوجه شویم. عموم آن ها هم خواسته شان اقتصادی نیست. علت یابی مشکلات بسیار مهم تر است. این تمام نشده است و اگر به درد مردم نرسیم از یک جای دیگر سر می زند.

کواکبیان در پایان گفت: من از شهردار محترم  رشت می خواهم که  مانند تهران و مشهد جائی را برای شهر تعیین کنید تا محل تجمع مردم باشد. تجمع اگر غیرمسلحانه و مخالف منافع ملی نباشد آزاد است. کسی که مشکل دارد باید بتواند بیان کند. دولت باید اجازه دهد . وی افزود: راه که تلگرام را ببندیم راه حل نیست. شاید مشکلات امنیتی داشته باشد. ولی شما ۵ سال است می گوئید سرورها را به داخل می برید و کاری انجام نمی شود. ما سر همین غائله برای همین تلگرام  خیلی ها را بیکار کردیم. در حالی که می گوئیم اعتراضات در مقابله با بیکاری بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا