آخرین خبرها

آمریکا چقدر شغل در یک‌ ماه اخیر ایجاد کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران، براساس گزارش روز جمعه دولت، اقتصاد امریکا در ماه آگوست، 156 هزار شغل ایجاد کرد. این در حالی است که نرخ بیکاری به 4.4 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری به 4.4 درصد افزایش یافته است. اندکی بالاتر از کمترین میزان سطح خود در سال 2001. به هرحال بلافاصله بعد از رکود بزرگ در سال 2009 بود که نرخ بیکاری تا 10 درصد اوج گرفت. نرخ بیکاری به دلایلی افزایش یافت: مردم بیشتری برای پیدا کردن کار به بازار آمدند.

اقتصاددانان طبق گزارش رویترز، انتظار داشتند که 180 هزار شغل در ماه آگوست ایجاد شود و نرخ بیکاری هم 4.3 درصد باشد.

کارگران سرخورده (که مدت زمانی است به دنبال شغل هستند) و کسانی که نیمه وقت کار می کنند، به دلایل اقتصادی تغییر نکرده است و همان 8.6 درصد باقی مانده است. تعداد امریکایی هایی که کار نیمه وقت دارند اما می خواهند یک کار تمام وقت داشته باشند در ماه ژوئن به 5.3 میلیون نفر رسیده بود. پس از پایان بحران اقتصادی، مشاغل نیمه وقت مشکل مداوم امریکا بوده است.

با وجود تعداد اشتغال کمتر، بازارها مقداری به اخبار سهام، بازدهی بیشتر اوراق قرضه دولتی و … واکنش نشان دادند.

علاوه بر براورده های از دست رفته، میزان شغل های ماه گذشته کمتر شده است. در ماه ژوئن، 231 هزار تا210 هزار شغل بازنگری شده است. در حالی که در ماه ژوئیه، این میزان از 209 تا 189 هزار شغل بوده است.

رشد دستمزدها هم در این ماه ضعیف بوده است. میانگین درآمد ساعتی 0.1 درصد برای نرخ سالانه 2.5 درصد رشد کرده است. اما میانگین کار هفتگی 0.1 ساعت کاهش یافته و به 34.4 درصد رسیده است.

در بخش های مختلف، تولید 36 هزار شغل، ساخت و ساز 28 هزار شغل و معدن 7 هزار شغل رشد کرد. خدمات فنی و حرفه ای 22 هزار شغل و مراقبت های بهداشتی هم 20 هزار شغل اضافه کردند.

صف بیکاران 151 هزار نفر بیشتر شده و به 7.13 میلیون نفر رسیده است. در حالی که سطح اشتغال 74 هزار نفر کمتر شده و عدد 153.4 میلیون نفر را نشان می دهد. همچنین کسانی که در نیروی کار به حساب نمی آیند 128 هزار نفر افزایش یافته و به 94.8 میلیون نفر رسیده است.

رشد اقتصادی در دومین سه ماه سال افزایش داشته است و انتظار می رود در سه ماه سوم سال بیشتر از این میزان باشد.

اعداد فدرال رزرو هم این ماجرا را بازگو می کند. فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد. اما به دلیل نرخ تورم ضعیف ممکن است این افزایش نرخ بهره برگردد. با این حال به طور خاص، سیاستگذاران به دنبال افزایش دستمزدها هستند که در سال های گذشته حدود 2.5 درصد رشد کرده است.

39224

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا