آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

شهردار خمام در جلسه شورا؛ چرا باید از سوی شورا اذیت شوم؟/طی ۲۲ سال یک گزارش مالی از شهرداری درخواست نشده بود

شهرداری خمامموسی فکور با تاکید بر اینکه طی ۲۲ سال یک گزارش مالی از شهرداری درخواست نشده بود اما حالا این درخواست مطرح می‌شود، افزود : در جلسات شورا بارها موضوعات خارج‌از جلسه مطرح گردیده است.

به گزارش تدبیرشرق, به نقل از خمام نیوز، رییس شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: با توجه به جلسه‌ای که در این‌زمینه در بخشداری خمام برگزار شد مقرر گردیده تا با توجه به شرایط کرونایی تجمعی شکل نگرفته و بیشتر برنامه‌ها از طریق فضای مجازی برگزار شود.

اسماعیل احمدنیا در جلسه شورا با اشاره به افتتاح ساختمان جدید این‌شورا در دهه فجر، عنوان کرد: ساختمان مذکور واقع‌در جنب استخر شهرداری از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و انتظار می‌رود به بهبود ارائه خدمات به مردم انجامد.

شهردار خمام همچنین در این‌جلسه با تبریک به‌مناسبت تحقق مطالبه به‌حق مردم خمام درخصوص شهرستان‌شدن، گفت: امید می‌رود استقلال شهرستانی بتواند در سال‌های آتی درخصوص اعتبارات و بودجه به توسعه شهر کمک نماید.

موسی فکور با اشاره به قرارداد مشارکت با پیمانکار در مورد ساختمان اداری و تجاری شورا، ادامه داد: قرارداد مذکور به‌صورت ۵۴ به ۴۶ درصد منعقد گردیده، که کارشناسی آن بعد از اتمام کار صورت پذیرفته و باید ۴۶ درصد از سهم به سرمایه‌گذار تحویل گردد.

وی همچنین به بدهی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به پیمانکار آسفالت اشاره کرده و یادآور شد: حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بدهی گذشته پرداخت شده، که اگر این‌بدهی وجود نداشت شهرداری تحت فشار قرار نمی‌گرفت.

این‌مسوول با پس‌گرفتن درخواست قبلی خود مبنی‌بر فروش زمین برای پرداخت بدهی پیمانکار آسفالت، افزود: بخش زیادی از بدهی قبلی و بخشی‌از بدهی جدید پرداخت شده و توان پرداخت مابقی آن نیز وجود خواهد داشت، اما اینکه مطرح شود شهردار آورده‌ای نداشته قابل قبول نمی‌باشد.

به گفته‌ی فکور، اخیراً به‌منظور ارتقای درجه شهرداری اقدام نموده‌ام، که علی‌رغم احتساب آیتم مرکزیت شهرستان به‌عنوان یک امتیاز، امتیاز دیگری نیاز است که سال دیگر لحاظ خواهد شد؛ آن‌هم لحاظ بودجه ۳ساله شهرداری می‌باشد، که نشان می‌دهد برای شهر درآمد ایجاد نموده‌ایم.

شهردار خمام با اشاره به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی عمر شورای پنجم، تصریح کرد: شورا باید به شهردار انگیزه و روحیه داده و برای به سرانجام رساندن امور و پروژه‌ها در روزهای باقیمانده یاری‌گر باشد، اما سوال‌هایی از بنده پرسیده می‌شود که باعث کندی کار شهرداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طی ۲۲ سال یک گزارش مالی از شهرداری درخواست نشده بود اما حالا این درخواست مطرح می‌شود، افزود: در جلسات شورا بارها موضوعات خارج‌از جلسه مطرح گردیده است.

موسی فکور با درخواست از رسانه‌ها برای بررسی عملکرد شوراهای کشور، گفت: آیا صورت‌وضعیت در شورا باید بررسی شود یا در کمیته فنی شهرداری؟ کجای کشور اینگونه است که باید در خمام اینگونه باشد؟ چرا باید از سوی شورا اذیت شوم؟ در صورت وضعیت‌های گذشته کدام آیتم قانونی که از سوی من رعایت شده، رعایت شده بود؟ از موضوعی‌که در جلسه قبل مطرح شده گله‌مند هستم، چرا که برای ارتقای درآمد شهرداری تلاش نموده و تا زمانی‌که در خمام هستم برای این‌مردم خدمت می‌کنم.

شهردار خمام از ارائه گزارش عملکرد کاری و مالی شانه خالی می کند

سیدرضی مودب‌پور در واکنش به اظهارات شهردار خمام، گفت: آیا در طول ۳ سال اخیر ۳ مرتبه با بابک نیکو که فردی فنی در شورا به‌شمار می‌رود مشورت نموده‌اید؟ قطعاً این‌کار انجام نشده و نباید دیگران را متهم نمایید.

سخنگوی شورا با بیان اینکه یک‌جانبه‌گرایی، عدم هماهنگی و مشورت‌نکردن به‌صورت مداوم از سوی شما دیده شده، تصریح نمود: از سوی ما آمادگی برای کمک وجود دارد، اما این شما هستید که نخواسته یا نتوانسته‌اید.

وی با تاکید بر اینکه بارها درخصوص ارائه گزارش عملکرد کاری و مالی شهرداری نامه‌نگاری شده اما شانه خالی نموده‌اید، یادآور شد: در رابطه با پیمانکار آسفالت هنوز یک گزارش کامل از سوی شهرداری به شورا تحویل داده نشده، تا بتوانم به‌عنوان عضوی از شورا مطالعه نموده و تصمیم‌گیری درستی داشته باشم.

به گفته‌ی مودب‌پور، آگاهی از امور شهرداری حق اعضای شورا بوده، اما از مسائلی‌که مطرح نموده‌اید بی‌خبر بوده و از این‌حق خود کوتاه نخواهم آمد.

عضو شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه گزارش‌هایی که از سوی شهرداری ارائه شده کامل و قابل قبول نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرداری باید به شورا برای امور اجرایی به استناد به مباحث مالی آن گزارش ارائه کند.

بابک نیکو نیز در جلسه شورا بحث و مناقشه را مثبت ارزیابی نموده و گفت: این‌مساله را به فال نیک گرفته، چرا که آورده‌ی آن به مراتب می‌تواند بیشتر از چیزی باشد که قرار است از دست بدهیم.

عضو شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه دشمن کسی نبوده و باید بین معاند و مخالف تمایز ایجاد کنیم، یادآور شد: شاید یک‌جایی نظر مخالفی با دیگر اعضای شورا داشته، اما این به‌معنی دشمنی نمی‌باشد، چرا که ما تنها به‌دنبال اجرای قانون و حرکت در مسیر و مدار قانونمندی و قانون‌گرایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وجدان آزاد داشته باشیم، اذعان داشت: برخی‌از اقدامات شهردار شایسته تقدیر و تشکر بوده و کارهای عمرانی صورت‌گرفته بر کسی پوشیده نیست، اما برای اصلاح برخی از امورات علاوه بر تشویق، نقد ضروری بوده تا عیوب و ایرادات برطرف شوند، چرا که همه باید به مردم پاسخگو باشیم.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا