آخرین خبرهاسیاسیملی

فشار حداکثری دوران پایان خود را طی می‌کند|در پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌ هستیم

روحانی مطرح کرد؛

تدبیرشرق/حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه آموزشی، بهداشتی، رفاهی و درمانی در سی‌ودومین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» با بیان اینکه با کمک و یاری یکدیگر از بیماری کووید ۱۹ عبور خواهیم کرد، ادامه داد: با وحدت و انسجام ملی و هدایت رهبر انقلاب از تحریم هم عبور می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران در سایه استقامت و ایستادگی، کام شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود.

اختصاص روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مدارس

روحانی با بیان اینکه مدارس خشتی و گلی به تاریخ پیوسته است، گفت: روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات مدارس توسط دولت اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: روزانه ٢٧ کلاس ساخته شده و ٨٣ کلاس به سیستم نوین گرمایشی مجهز و ١٠ کلاس ایمن سازی می شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که دانش آموزان در کلاس های درس دغدغه ناامنی از نظر حفاظت و سرمایش و گرمایش کلاس نداشته باشند و با خیال راحت و آرام بتوانند کلمات معلمان را بشنوند.

روحانی گفت: مدرسه برای ما بسیار مهم است و افتتاح طرح های امروز برای همه مردم و دانش آموزان دلگرم کننده بوده و از افتخارات دولت است که روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی نوسازی و تجهیزات مدارس در دولت اختصاص یافته است.

رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مردم و همه آنهایی که در این مسیر بسیار مهم گام بر می‌دارند شاهد تحول بیشتری در زمینه کمیت و کیفیت مدارس برای دانش آموزان باشیم.

روحانی همچنین با تشکر از مسوولان آموزش و پرورش گفت: هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام شود خدمت به رشد علم و همچنین فرهنگ در جامعه به شمار می رود که بسیار  حایز  اهمیت است.

رییس جمهوری با بیان اینکه افتتاح این مراکز رفاهی، نمادین است، اما برای روحیه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش حایز اهمیت است، افزود: این اقدامات به این معنا است که دولت از همه توان و امکان خود برای رفاه معلمان و مسوولان آموزش پرورش استفاده می‌کند، این فضاها می‌تواند به رشد همفکری و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه کمک کند.

روحانی افزود: امروز حرکت بسیار خوبی برای افتتاح یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی و تربیتی در سراسر کشور انجام شد که امیدواریم برای همه ملت و فرهنگیان مبارک باشد.

در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌های دنیا هستیم

رییس جمهوری گفت: امروز یکی از افتخارات کشور این است که در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌های دنیا هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد برای عمل جراحی از کشورهای پیشرفته به ایران می‌آیند، نه اینکه فقط ارزان‌تر باشد، که اگر از این موضوع بگذریم، به علت اعتماد و اطمینان بیشتری است که به دانش پزشکی ایران دارند، که جزو افتخارات کشور است.

روحانی با اشاره به گزارش‌های خدمات کادر درمان کشور در دوران شیوع کرونا در کشور بیان کرد: روزهای سختی در کرونا بر مردم ایران، بیمارستان‌ها و پزشکان، پرستاران و بهورزان گذشت، همه کادر درمان از مدیریت وزارتخانه تا  تک‌تک بیمارستان‌های کشور کار بسیار بزرگی انجام دادند که اگر این‌ها نبودند امکان شفای بسیاری از مبتلایان این ویروس میسر نبود.

وی با بیان اینکه بخش بزرگ این بهبودیافتگی در سایه ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران  کشور بوجود آمد که از آنها قدردانی و در برابر آنها تواضع می کنم و به شهدای کادر درمانی درود می فرستم.

وی ادامه داد: برای آنهایی که در سایه تلاش در مقابله با کووید ۱۹ امروز در تخت بیماری هستند، آرزوی سلامت دارم.

کادر سلامت با دلاوری در میدان مبارزه با کرونا هستند

روحانی در زمان افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: در ۹ ماه گذشته کار بزرگ و جهادی توسط مدافعان سلامت در کشور انجام شده است، و آنها همچنان در میدان مبارزه با قدرت و روحیه و دلاوری کار خود را ادامه می دهند که برای همه آنها آرزوی سلامتی می کنم.

رییس جمهوری به افزایش آمار شیوع کرونا و فوتی‌ها در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این آمارها را روزانه به دقت بررسی می‌کنم یک مقداری اوج در این استان مشاهده می‌شود، اما از اینکه اعلام شد به سمت آرامش در حال حرکت است برای ما بسیار خوشحال کننده است.

روحانی در ارتباط تصویری با استان قم نیز گفت: از تلاش‌های استاندار و مسئولان بهداشتی و نمایندگان مردم قم در مجلس و بیت مرحوم آیت‌الله خوانساری برای تکمیل و افتتاح بیمارستان طرح درمانی در این استان تشکر می‌کنم که در این شرایط بحرانی کرونا نقش بسزایی خواهد داشت.

رییس جمهوری با تبریک انتصاب جدید استاندار کرمان و تشکر از اقدامات استاندار سابق و مسئولان بهداشتی استان برای تکمیل بیمارستان زرند گفت: این تلاش‌ها برای حفط سلامت و جان مردم است و امیدوارم با افتتاح طرح عظیم و بزرگ انتقال آب خلیج فارس به این استان در هفته قبل، در آینده شاهد تحول بزرگ و رونق کسب و کار و توسعه در استان کرمان باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا