آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

رئیس شورای شهر رشت:شهرداری حاج‌محمدی دوران تیره و تاری نبود/ برای توسعه گیلان باید زیرساخت‌های رشت تأمین شود

زیرساخت‌های رشت

رئیس شورای شهر رشت گفت: برای توسعه گیلان ابتدا باید به فکر توسعه رشت در بخش زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی و گردشگری باشیم.

به گزارش تدبیرشرق , احمد رمضانپور نرگسی ، با اشاره به تغییر چندباره شهردار رشت در شورای پنجم اظهار کرد: سیاست شورای شهر اینگونه بود تا در طول چهار سال عمر خود تنها با یک شهردار به مدیریت شهری بپردازد اما پس از استعفای آقای نصرتی از سمت شهردار رشت، با چالش جدی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر خواستار انتخاب یک شهردار بومی پس از نصرتی بودند، افزود: مساله تأیید صلاحیت‌ها و دخالت‌های مختلف موجب شد مجموعه شورا باز هم شهردار غیربومی انتخاب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به وضعیت انتخاب شهردار در روزهای اول فعالیت شورای پنجم تصریح کرد: پس از این اتفاقات آقایزالفی گزینه اول برای تصدی شهرداری رشت بود که اعضای شورا در این خصوص به جمع بندی نهایی برای انتخاب نرسیدند؛ اما اخیراً و در یک سال باقیمانده عمر شورا تلاش شد که حتماً یک شهردار بومی انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: شهردار بومی به فرهنگ و رسوم حاکم بر شهر، مشکلات شهری و منابع انسانی شناخت و تسلط کامل دارد که در مدیریت شهری یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود؛ به عبارتی انتخاب یک مدیر بومی مزیت دارد اما یقیناً فضیلت نیست.

رمضانپور اضافه کرد: با این حال اعضای شورای شهر برای سال پایانی شورا سیدمحمد احمدی را به عنوان یک شهردار بومی انتخاب کردند؛ او سابقه اجرایی متعددی دارد که این سابقه آثار مثبتی از خود بجا خواهد گذاشت از طرفی تأیید صلاحیت احمدی به عنوان شهردار بومی در ۲۲ روز یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره فعالیت حاج محمدی به عنوان شهردار سابق رشت دوره تیره و سیاه برای مدیریت شهری نبوده و متناسب با ظرفیت خود برای رشت مفید بوده است، افزود: هرچند برخی از فعالیت‌های شهردار پیشین مورد تأیید شورای شهر نبود اما فعالیت‌های او در دوره بحران برف و مدیریت پسماند قابل دفاع است.

رئیس شورای شهر رشت گفت: علت به تفاهم نرسیدن شورا با شهردار پیشین این بود که مطابق با سیاست‌های مدیریت شهری شورای پنجم عمل نمی‌کرد.

افتتاح ۷ پروژه مهم رشت تا پایان شورای پنجم

وی با اشاره به طرح‌های فرهنگی در حال اجرای رشت، گفت: تبدیل ساختمان مسکونی حاج میرزا، اولین شهردار رشت به خانه مشروطه و ایجاد موزه مردم‌شناسی در میدان شهرداری و موزه صنایع از جمله پروژه‌های فرهنگی در دست اجرای رشت است.

رمضانپور با بیان اینکه در مجموع ۲۶۴ پروژه نیمه تمام عمرانی توسط شهرداری در دست اجراست، افزود: با توجه به بدهکاری‌هایی که شهرداری با آن دست و پنجه نرم می‌کند در تلاش هستیم هفت پروژه مهم که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد تا پایان سال چهارم شورا بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه از بودجه ۹۰۵ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری رشت ۵۹ درصد عمرانی و ۴۱ درصد جاری است، تصریح کرد: در بخش بازآفرینی مناطق فرسوده و مدیریت پسماند از منابع دریافتی ملی تأمین اعتبار حاصل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با همکاری قرارگاه خاتم چند پروژه عمرانی در دست اجراست، تاکید کرد: طرح راه‌اندازی تراموای رشت برای رونق حمل نقل درون شهری با مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و انتخاب سرمایه گذار به مرحله اجرا خواهد رسید.

سرازیر شدن زباله چند شهرستان در سراوان

وی درباره مدیریت پسماند در رشت گفت: از تخلیه یک‌هزار تن زباله در منطقه سراوان رشت تنها ششصد تن آن مختص شهرداری رشت بوده و زباله‌های پنج شهرستان دیگر نیز در این منطقه سرازیر می‌شود که ساماندهی این امر مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی گیلان در مدیریت پسماند است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: از سال ۹۱ توسط وزارت کشور با یک شرکت چینی برای احداث کارخانه زباله‌سوز قرارداد بسته شد اما از سال ۹۸ فعالیت این کارخانه آغاز شده است.

رمضانپور با بیان اینکه سوله‌های مربوط به تولید کود آلی ظرفیت ۵۰۰ تن را در خود جای می‌دهد، اظهار کرد: ساخت دو سوله دیگر که مجموعاً ۱۲ هزار مترمربع ظرفیت دارد، می‌تواند ظرفیت تولید کودآلی را از ۵۰۰ تن به یک‌هزار تن افزایش دهد.

وی دستگاه کنترل شیرابه نصب شده در منطقه سراوان را راهگشا ندانست و گفت: بهتر است این دستگاه به حالت تعطیل درآید تا کمیته فنی شهرداری تصمیم درست‌تری برای آن بگیرد. حل مشکلات شیرابه زباله‌ها، ورود پسماند خانگی به رودخانه‌ها و فاضلاب‌های صنعتی، بهداشتی و کشاورزی از دیگر مشکلاتی است که در حوزه مدیریت پسماند با آن روبرو هستیم.

رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه رشت به عنوان یک شهر مادر در استان گیلان است که اگر در روند اجرای پروژه‌های عمرانی خود دچار اختلال شود، همه شهرهای آن متضرر خواهند شد، گفت: برای توسعه استان گیلان ابتدا باید به فکر توسعه رشت در بخش زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی و گردشگری باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا