آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

ظریف: منتظر رفتار و اقدامات دولت جدید آمریکا هستیم / شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند

دولت جدید آمریکا

«محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد. وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص وضعیت برجام با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت: همه چیز بستگی به نوع رفتار ایالت متحده دارد و ما منتظر اقدامات آنان هستیم.

«محمدجواد ظریف» شامگاه سه‌شنبه و در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت آتی توافق هسته‌ای بستگی به رفتار ایالات متحده آمریکا دارد.

وی در خصوص پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: شخصیت‌ها مطمئناً مهم هستند اما آنچه حائز اهمیت است رفتارها و اقدامات است و جمهوری اسلامی منتظر دیدن این اقدامات از جانب دولت جدید آمریکا است.

پاکستان، همسایه ویژه ایران

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران درباره اهداف سفر به اسلام‌آباد گفت: ما با پاکستان به عنوان یک همسایه بسیار ویژه گفت‌وگوهایی مستمری داریم و این رایزنی‌ها به صورت دوره‌ای ‌انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاخیر در روال گفت‌وگوهای مستمر دو کشور به دلیل پاندمی کرونا گفت: امروز بسیار خرسندیم که مجدداً فرصت سفر به اسلام‌آباد را داریم.

وزیر امورخارجه ایران گفت: موضوعاتی از قبیل روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان را با دوستان پاکستانی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: وضعیت جهان اسلام موضوع و نگرانی مشترک تهران و اسلام‌آباد است و هر دو کشور در قبال عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی آن را با حساسیت دنبال می‌کنند.

ظریف افزود: در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی برای رایزنی با مقام‌های بلندپایه پاکستان ساعاتی پیش وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

ظریف در این سفر دو روزه با «عمران‌خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه و ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنرانی در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) از دیگر برنامه‌های ظریف در اسلام‌آباد خواهد بود.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا