آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ ضریب ۷۴ درصدی استفاده از ماسک در گیلان | انتقال ویروس در تجمعات بیشتر است

ماسکمعاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شاخص استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده استان به ۷۴ درصد رسیده است، گفت: وضعیت کل استان ار نظر ابتلا به کرونا قرمز است.

به گزارش تدبیرشرق,دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان های آستارا، تالش، رشت، رودبار، لنگرود، لاهیجان و بندرانزلی قرمز هستند.

وی وضعیت کل استان ار نظر ابتلا به کرونا را نیز قرمز دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار کرونایی جدید در سطح بیمارستان های استان بستری شدند و در حال حاضر حاضر بیش از ۴۱۵ بیمار بستری داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی براساس دو شاخص ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی سنجیده می شود، گفت: شاخص استفاده از ماسک در فضاهای سرپوشیده استان به ۷۴ درصد رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

حیدرزاده، با اشاره به وضعیت نامناسب شاخص فاصله گذاری اجتماعی در استان، یادآور شد: متاسفانه ضریب گیلان در رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش عدم تشکیل تجمعات، میهمانی ها، دورهمی ها و عروسی ها کمتر از ۶۰ درصد بوده که پایین تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا در تجمعات بیشتر رخ می دهد، خاطرنشان کرد: بیماران به صورت خانوادگی مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

معاون علوم پزشکی گیلان، اعمال محدودیت های کرونایی از ۲۰ آبان ماه را شامل مشاغل دو، سه و چهار دانست و تصریح کرد: همه مشاغل به غیر از مشاغلی که جزو مایحتاج روزمره مردم همچون بیمارستان ها و مراکز اورژانس و خدمات درمانی هستند، باید قبل از ساعت ۱۸ تعطیل و مجددا از صبح روز بعد فعالیت خود را آغاز کنند.

حیدرزاده متذکر شد: در حال حاضر شهر رشت مشمول محدودیت های کرونایی جدید است و براساس تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا، به سایر شهرهای استان تسری داده می شود.

/دیارمیرزا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا