آخرین خبرهااجتماعیاسلایدرخبر داغ

دیدگاه در اجلاس سراسری روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مطرح شد؛ تأمین نیرو و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان خواسته دکتر سالاری از وزیر بهداشت

حوزه سلامتدکتر ارسلان سالاری در اجلاس سراسری روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور خطاب به وزیر بهداشت بر لزوم تامین نیروی متناسب با نیاز و همچنین بر توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در گیلان تاکید کرد.

دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با دعوت وزیر بهداشت در اجلاس روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور یافت و در این راستا، چالش‌های حوزه سلامت گیلان را در حضور دکتر سعید نمکی مطرح و خواستار عنایت ویژه وزارت بهداشت در این خصوص شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر جذب نیروی انسانی در بحران کووید ۱۹، اذعان داشت: علاوه بر جذب پرستار، در حوزه آزمایشگاه، رادیولوژی، بهداشت، خدمات و نگهبانی نیز در مواجهه با این ویروس، نیاز به جذب نیرو وجود دارد.

وی افزود: در بسیاری از واحدهای دانشگاه‌ که از بخش خصوصی به عنوان حد واسط جهت تامین نیروها استفاده می‌شود، متاسفانه با وجود دریافت کامل حقوق و مزایای دولتی از دانشگاه، به کارکنان حقوق مناسبی ارایه نشده که این نوع پرداخت ها موجب نارضایتی پرسنلی و کاهش کیفیت ارایه خدمات می‌شود، این در حالی است که دانشگاه هیچ نقشی در جذب این نیروها ندارد.

دکتر سالاری با اشاره به مجوز جذب ۳۰۰ بهورز در سال ۹۶، خاطرنشان کرد: متاسفانه جذب بهورز در گیلان علیرغم گذشت حدود سه سال و با توجه به بازنشستگی برخی نیروها و ایجاد خانه های بهداشت جدید، اکنون بیش از هر زمانی، نیاز به استخدام این نیروها احساس می‌شود و این در حالی است که هیچ جذبی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با بیان این مطلب که بیمه‌ها هزینه تجهیزات حفاظت شخصی و بسیاری از داروها را تقبل نمی‌کند، تصریح کرد: علاوه بر عدم پوشش کامل بیمه، بودجه‌ای که از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه داده می‌شود نیز کفاف هزینه‌های مذکور را نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگر بیمه‌ها درصدی از این هزینه‌ها را تا سقف ۵۰ الی۷۰ درصد پوشش دهند، می تواند کمک شایانی به دانشگاه ها شود.

دکتر سالاری همچنین گزارشی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان ارایه کرد و افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر۲۲ هزار بیمار در بیمارستان های گیلان بستری شده اند.

وی با بیان اینکه پس از پیک بیماری و مدیریت آن در استان، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در اردیبهشت ماه سال جاری به ۱۵۰ نفر رسیده بود، خاطرنشان کرد: این رقم از یک ماه پیش از ۳۶۰ نفر به ۴۲۰ نفر رسیده و متاسفانه اکنون در حال تجربه یک سیر صعودی دیگر در گیلان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و تاثیر مستقیم توریسم بر شیوع مضاعف بیماری کرونا، بیان کرد: گیلان با توجه به قرار گرفتن در سیر صعودی مبتلایان به کرونا، افراد بستری و همچنین افزایش فوتی ها و کاهش ترخیص شدگان خواستار قرارگرفتن در لیست استان های با محدودیت تردد است.

دکتر سالاری در این نشست نیز به کاستی های زیربنایی حوزه سلامت گیلان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت گیلان باید به بخش های زیرساختی بهداشت، درمان، آموزش و دانشجویی توجه جدی داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه گیلان از معدود دانشگاه هایی هست که در طرح تحول نظام سلامت پروژه های عمرانی قابل افتتاح نداشت، گفت: علاوه بر کلینیک های تخصصی که در بسیاری از استانهای کشور غالبا به بهره برداری رسیدند، بسیاری از پروژه های بهداشتی و اورژانس های بیمارستانی در گیلان نیز نیمه کاره رها شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به محرومیت گیلان در شاخص های حوزه سلامت بیان کرد: ویژگی های خاص گیلان می طلبد وزارت بهداشت در اختصاص بودجه های عمرانی از جمله به جهت ارتقای زیرساخت های سلامت استان، گیلان را به طور ویژه ببیند تا این استان شاهد ارایه خدمات مطلوب تر و شایسته تری نسبت به گذشته به بیماران باشد.

دکتر سالاری همچنین در ادامه خطاب به وزیر بهداشت نکاتی را در زمینه پرداخت اضافه کار و کارانه پرسنلی بیان کرد و خواستار مساعدت های وزارت بهداشت در این زمینه شد.

به گزارش وب دا، در این نشست ویدیو کنفرانسی تنها دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از بین روئسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت حضوری، دعوت شده بود.

گفتنی است گیلان از ابتدای شیوع کرونا در کشور به عنوان اصلی ترین کانون شیوع این بیماری در ایران محسوب می‌شد که کنترل این بیماری در مقایسه با اغلب استان‌ها به استناد آمار قابل توجه بوده است.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا