آخرین خبرهااستان ها

مشاغل غیر ضروری در گیلان از ساعت ۱۸ عصر به بعد تعطیل می شوند/ خطرات دورهمی های خانوادگی در گسترش کرونا تبیین شود

استاندار گیلان:

تدبیرشرق/استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت فراهم سازی زمینه مشارکت اجتماعی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها، گروه‌های مرجع، متنفذان فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با کرونا گفت: لازم است خطرات دورهمی‌های خانوادگی و حضور در اجتماعات و نقش آنها در گسترش بیماری، برای آحاد جامعه تبیین شود.

ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تقدیر از اقدامات تلاشگرانه کادر درمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به روند افزایشی شمار مبتلایان در گیلان طی روزهای گذشته نسبت به هفته قبل اشاره و اظهار کرد: در جهت رفع این مسئله، لازم است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اصل خودمراقبتی و دیگر مراقبتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته و اعلام نتایج آن در ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر آنکه ۳۱ درصد از موارد ابتلا به کرونا ناشی از حضور در اجتماعات، دورهمی ها و دیدارهای خانوادگی بوده و سرعت عمل گسترش ویروس در فضای بسته بسیار بیشتر است، توصیه کرد تا ضمن پرهیز از حضور در اجتماعات، تهویه هوا و اهمیت آن جدی گرفته شود.

استاندار گیلان ادامه داد: همکاری مردم در جریان مقابله با بیماری مهم است و شهروندان مهم ترین عامل در مهار ویروس کرونا محسوب می‌شوند به همین سبب باید زمینه افزایش مشارکت اجتماعی برای جلب همکاری‌های عمومی فراهم آید و از ظرفیت سمن‌ها، گروه‌های مرجع‌، متنفذان فرهنگی و اجتماعی بهره بگیریم.

زارع به تصمیم امروز ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر تعطیلی مشاغل غیرضروری از ساعت ۱۸ به بعد اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد که از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه فعلا در مراکز استان‌ها، به غیر از کسب و کارهایی که مربوط به تامین مواد غذایی و دارویی مردم هستند، ساعت پایان کار بقیه مشاغل، ساعت ۱۸ باشد که این محدودیت‌ها به طور قطع می‌تواند به جلوگیری از انتقال سریع بیماری کمک کند.

وی با بیان اینکه گیلان در اجرای طرح ملی غربالگری از استان‌های موفق بود، افزود: بار دیگر اجرای این طرح در استان آغاز می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی و بسیج محلات در انجام آن همکاری موثری داشته باشند.

وی بر لزوم استمرار پایش‌ها و نظارت‌ها در جهت اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و برخورد جدی با قانون شکنان تاکید کرد و با اشاره به ضرورت کاهش ارتباطات چهره به چهره و سوق دادن آن به سوی ارتباطات در بستر فضای مجازی گفت: حفظ سلامت خود و جامعه، مهمترین اصل است.

زارع به کارگروه رسانه و فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز استان تاکید کرد که با تولید محتوای مناسب، نسبت به خطرات دورهمی‌های خانوادگی و اجتماعات و نقش آنها در گسترش بیماری، آگاهی بخشی کنند.

زارع همکاری مردم در اجرای سیاست‌های مقابله‌ای دولت با کرونا را امری مهم خواند و اضافه کرد: موفقیت در این مسیر، جز با مشارکت و همراهی مردم میسر نمی شود و اولین گام مشارکت نیز اصل خود مراقبتی است؛ به این معنا که تک تک شهروندان پروتکل های بهداشتی و دیگر الزامات توصیه شده را رعایت کرده و دیگران را نیز به مراعات آنها، ملزم کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا