آخرین خبرهااستان ها

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت اجرای طرح انتقال آب رودخانه چلوند آستارا

تدبیرشرق/غلام‌رضا مرحبا ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در محل فرمانداری، منابع آبی این شهرستان را محدود دانست و اظهار کرد: تابستان امسال ساکنین برخی از روستاهای بخش مرکزی و لوندویل، ۶ روز متمادی، فاقد آب بودند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با بیان اینکه چاه‌های عمیق این شهرستان فاقد تجهیزات بوده و به لحاظ پدافندی هم تأسیسات آب‌رسانی باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی جهت اجرای طرح انتقال آب رودخانه چلوند استفاده بهینه کرد.

اختصاص ۴۰۹ میلیارد اعتبار جهت اجرای طرح‌های آبفا آستارا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به اختصاص ۴۰۹ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان آستارا اظهار کرد: طرح رینگ شهری با هدف تقویت منابع آبی با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال به طول هفت کیلومتر در تابستان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن حسینی زمان بهره‌برداری از طرح سامانه دفع فاضلاب شهری در شهرک مهدی آستارا به طول هشت کیلومتر را دهه فجر امسال دانست و بیان کرد: جهت تکمیل کلی طرح جمع‌آوری فاضلاب به روش وکیوم به وسعت ۸۰ هکتار بالغ‌بر پنج‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فاضلاب چالش جدی آستارا است

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در محل فرمانداری فاضلاب را چالش جدی این شهرستان دانست و اظهار کرد: با شدت یافتن بارش‌ها شاهد سرازیر شدن فاضلاب به معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها هستیم.

عباس صابر با بیان اینکه در طول تعطیلات روزانه سه تا پنج‌هزار گردشگر وارد شهرستان آستارا می‌شود و این امر میزان مصرب آب را افزایش می‌دهد، گفت: اجرای طرح‌های آب‌رسانی مستلزم اعتبار بوده و امیدواریم شرکت آب و فاضلاب به تعهدات خود در قبال این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر عمل کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا