آخرین خبرهااجتماعیملی

اختیار تعطیلی مدارس به وزارت کشور و بهداشت واگذار شد | اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش؛

تدبیرشرق/محسن حاجی‌میرزایی گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و وزارت کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است. حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. از این رو خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس وجود نداشته است. با این حال آموزش و پرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند.

حاجی میرزایی گفت: اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مدارس در هر صورت باز هستند. چراکه مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل شود تا از فعالیت‌های تحصیلی دانش آموزان اطمینان حاصل شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره شبکه شاد گفت: شبکه شاد باید ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت کند و ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شود که مشکلات آن در هفته آینده برطرف می شود.

وی افزود: شبکه شاد یک نرم افزار بومی است که باید ۵۵۰ هزار کلاس درس را مدیریت کند، ممکن است در برخی مواقع این شبکه دچار مشکل شود.

حاجی میرزایی گفت: با این شبکه باید کمی مدارا کرد تا از حجم مشکلات کاسته شود. در یک هفته آینده مسائل مربوط به شاد حل می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع سیمکارت شاد گفت: قرار نبود آموزش و پرورش این کار را انجام دهد، برخی اپراتورها مدعی بودند که می‌توانند سیم‌کارت شاد را تولید کنند اما در حال حاضر وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبرو است.

حاجی میرزایی افزود: تدابیری در وزارت ارتباطات برای ارایه سرویس‌های ایمن اندیشیده شده تا بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه شود.

اینترنت شاد رایگان است

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت هزینه اینترنت در شبکه شاد اظهار داشت: اینترنت شبکه شاد رایگان است و اگر کسی در این خصوص با مشکلی مواجه شد، باید اعلام کند تا پیگیری شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: در روزهای گذشته با وزیر ارتباطات برای رایگان بودن اینترنت در بستر شبکه شاد گفت و گو شد و توافق های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درمورد علت پایین بودن سرعت فعالیت‌ها در شبکه شاد گفن: سرعت این شبکه پایین نیست، یک علت این محدودیت به این برمی گردد که ۱۹۷ هزار معلم وضعیت ثابت ندارند و شکل گیری کلاس‌های در هفته‌های ابتدایی آغاز سال تحصیلی با مشکل مواجه شده است، همچنین بخشی دیگر از این مشکل به زیر ساخت‌های فناوری در همراه اول بازمی‌گردد که این شرکت متعهد شده این بخش را تقویت کند.

تعطیلی کامل مدارس تخلف است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مدرسه‌ای تعطیل باشد و کلاس حضوری به هیچ عنوان برگزار نکند، قطعا تخلف است و باید پیگیری شود، والدین هم  بر این مساله نظارت کنند. همچنین آموزش و پرورش گروه‌هایی را مامور کرده که به صورت سرزده به مدارس بروند و ارزیابی لازم را انجام دهند.

حاجی میرزایی همچنین درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی عنوان کرد: امسال نیز قرداد همه این نیروها که قبلا در آموزش و پرورش مشغول بودند را تمدید می‌کنیم، قرار بود که همه آنها که آزمون را قبول نشدند با آنها قطع همکاری شود اما طبق نظر جلسه شورای وزارت مقرر شد امسال همکاری را با آنها ادامه دهیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا