آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

نشست صمیمی مدیران کل استان با فرمانده سپاه قدس گیلان/دفاع همچنان ادامه دارد

دفاعدر نشست صمیمی مدیران کل استان با فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن مرور اقدامات رزمندگان دفاع مقدس، مردم و نقش امام خمینی(ره) بر ادامه دار بودن دفاع تاکید شد.

به گزارش تدبیرشرق، پیش از ظهر امروز مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان های خدماتی استان با حضور در دفتر فرماندهی سپاه قدس گیلان با سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه استان در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار جمعی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و کارمندان ادارات استان که از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز بودند به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداختند.

نقش امام، رزمندگان و مردم در دفاع مقدس قابل توجه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان اسلام در پیروزی حق علیه باطل، اظهار کرد: علیرغم فشارها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی ما بدون اینکه وجبی خاک بدهیم پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه نوع نگاه جوامع بشری و اندیشمندان خارجی به ایرانی‌ها در تمامی ابعاد متفاوت است، افزود: اندیشمندان در مواجهه با ایران در مقایسه با سایر کشورها همیشه تأمل می‌کنند و بین آن‌ها با ایران فرق‌های اساسی قائل‌اند.

محمود قاسم نژاد اولین دستاورد دفاع مقدس را همدلی و تبلور مردم در پشتیبانی از رزمندگان برشمرد و گفت: مردم از تخم‌مرغ گرفته تا تهیه اقلام غذایی و سایر پشتیبانی‌ها به رزمندگان در جبهه‌ها کمک کردند و نقش اثرگذاری در پیشبرد اهداف دفاع از میهن داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش قشر پرتوان جوان در پیروزی‌ها و فتوحات جنگ، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان با حضورشان در جبهه ثابت کردند آگاه‌ترین قشر هستند و علاوه بر آن‌ها از همه اقشار در بین رزمندگان دیده می‌شود که در پیشبرد ظفرها و پیروزی‌ها نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به بعد توانمندسازی جنگ در تربیت نیروی مدیر و هدایت‌کننده، افزود: فرماندهان بزرگی به فرموده رهبری معظم انقلاب از بین جوانان و نوجوانان در بین رزمندگان دیده می‌شود که بعدها به‌عنوان مدیر و مسؤول فرماندهی عملیات‌ها و جنگ را بر عهده گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اخلاص و روح بندگی در رزمندگان دفاع مقدس، تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس برای اینکه به دشمن حمله کنند روی مین قرار می‌گرفتند و این روحیه شاید در هیچ ارتشی دیده نشود.

قاسم نژاد با بیان اینکه ما اخلاص و شجاعت را در اسارت رزمندگان دفاع مقدس نیز می‌دیدیم، گفت: رزمندگان ما در قلب دشمن نیز سرافراز بودند و علیه آن‌ها شعار می‌دادند و شعائر اسلامی و انقلابی را در قلب دشمن زنده نگه می‌داشتند.

وی با بیان اینکه شب‌زنده‌داری‌های رزمندگان دفاع مقدس شهره عام و خاص است، گفت: این رفتارهای خاص رزمندگان به‌عنوان ویژگی منحصربه‌فرد در بین ارتش‌های دنیا یاد می‌شود و در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، فرماندهی خاص و بی‌نظیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی را از دیگر ابعاد برجسته جنگ برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، رهبری و هدایت جنگ توسط امام خمینی(ره) بی‌نظیر بوده و این ادعا در جملات تاریخی امام ازجمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و یا «افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام» و یا اینکه «باید حصر آبادان شکسته شود» از نمونه‌های هدایت جنگ و نوع برخورد عالمانه حضرت امام در مواضع مختلف دوران دفاع مقدس بود.

در این نشست به پیشنهاد سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان حاضرین، مدیران کل و مسئولان اجرایی استان نام دوست و رفیق شهید خود را که با آن مأنوس هستند و از سیره آن‌ها در هدایت امور خود بهره می‌گیرند را نام بردند و یادشان را گرامی داشتند.

گفتنی است، مسؤولان اجرایی و مدیران کلی که طی یک سال اخیر با اقدامات فداکارانه خود نقش اساسی در خدمت به مردم داشته و جهادگونه عمل کردند توسط سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان موردتقدیر قرارگرفته و تجلیل شدند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا