آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغ

آمریکا پس از درگیری با روسیه نیروهای بیشتری به سوریه می‌فرستد

آمریکاایالات متحده پس از چندین درگیری با نیروهای روسیه در خاک سوریه حضور نظامی خود را در این کشور تقویت می‌کند. ارتش آمریکا گفته است نیرو و تجهیزات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را تقویت می‌کند، این در حالی است که این کشور حضور چندانی در این منطقه ندارد

ارتش آمریکا گفته است نیرو و تجهیزات نظامی خود در شمال شرقی سوریه را تقویت می‌کند، این در حالی است که این کشور حضور چندانی در این منطقه ندارد.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند شش دستگاه خودرو زره‌پوش رزمی بردلی و ۱۰۰ نیرو به شمال شرقی سوریه اعزام خواهند شد.

امسال برخوردهای نیروهای آمریکایی و روسی که در حال گشت زنی در این منطقه از خاک سوریه هستند، افزایش یافته است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند این اقدام “ایمنی و امنیت نیروهای ائتلاف را تضمین می‌کند.”

سروان بیل اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفته است ایالات متحده به دنبال درگیری با هیچ ملت دیگری در سوریه نیست، اما در صورت لزوم از نیروهای ائتلاف دفاع خواهد کرد.

آقای اوربان از روسیه نام نبرد اما یک بیانیه دیگر از یک مقام دیگر آمریکایی صراحتا به این کشور اشاره می‌کند.

این مقام که نامش فاش نشده گفت “این اقدامات و تقویت نیروها، نشانه‌ای واضح برای روسیه برای پایبندی به روند متقابل کاهش تنش و همچنین نشانه‌ای برای روسیه و سایر طرف‌ها برای جلوگیری از اقدامات غیرحرفه‌ای، ناامن و تحریک آمیز در شمال شرقی سوریه است.”

شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از مقام‌های آمریکایی گفته است تقویت نیروهای این کشور برای جلوگیری از ورود نیروهای روسیه به منطقه امنیتی است که نیروهای ائتلاف و نیروهای کرد در آنجا فعالیت دارند.

در چند سال اخیر درگیری‌هایی میان طرفین وجود داشته است اما در یک سال اخیر این موارد افزایش یافته‌اند.

در ماه اوت هفت سرباز آمریکایی در برخورد با یک خودروی روسی در شمال شرقی سوریه زخمی شدند. دو کشور طرف مقابل را متهم کرد. ویدیویی از این برخورد در توییتر منتشر شده بود.

آمریکا در آن زمان گفت نیروهای روسی وارد “منطقه امنیتی” شده بودند که پیشتر موافقت کرده بودند وارد آن نشوند. روسیه گفت به آمریکا در مورد گشتزنی در آن منطقه به این کشور خبر داده بود.

آمریکا نزدیک به ۵۰۰ نیرو در این منطقه دارد تا جلوی پیشرفت احتمالی نیروهای داعش را بگیرد.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا