آخرین خبرهااجتماعیاستان هااسلایدرخبر داغ

برپایی اولین نشست مجازی کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرهای کشور

شهر هوشمندهانی عسکری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت، در اولین نشست کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند کلانشهرها که به صورت مجازی برگزار شد، حضور یافت.

به گزارس تدبیرشرق, به نقل از روابط عمومی سازمان فاوا، در این نشست، یکی از مهم ترین موضوعات، بررسی متن مصوبات پیشنهادی کمیسیون به منظور طرح در شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران بود که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. از جمله مهم ترین بندهای مصوبات پیشنهادی می توان به تهیه ی برنامه ی عملیاتی از سوی وزارت کشور در راستای تسریع و تسهیل در فرآیندهای مرتبط با ساخت و سازها و صدور مجوز پایان کار ساختمانی، تهیه نقشه های پایه ی رقومی بهنگام، تمام الکترونیکی کردن خدمات شهرسازی و حذف فرآیندهای زائد و همچنین ایجاد درگاه واحد خدمات شهر هوشمند، اشاره کرد.

در پایان این نشست مقرر شد، متن مصوبات پیشنهادی پس از بررسی و اعلام نظر رؤسای فاوای کلانشهرها به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران که به ریاست دکتر روحانی رییس محترم جمهور برگزار می شود، ارائه گردد.

شایان ذکر است، با توجه به اهمیت مقوله ی شهر هوشمند و مأموریت کلان و استراتژیک در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش محوری فاوای کلانشهرها در مدیریت شهری، در یکصد و هشتمین نشست ادواری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، طی پیشنهادی از سوی دبیر کل این مجمع، ارتقای کمیته ی فناوری اطلاعات و شهر هوشمند به کمیسیونی مستقل با عنوان فناوری اطلاعات و شهر هوشمند، مورد تصویب اعضای مجمع شهرداران کلانشهرها قرار گرفت.

/rasht.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا