آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغ

وزیر راه: وام ودیعه زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می شود

ودیعهوزیر راه از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳ هزار مستأجر خبر داد و گفت: وام ودیعه زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می شود. وی افزود: شرایط به گونه ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند مشکلی برای دریافت وام نداشته باشند و اگر کسی تمایل داشت تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتوانند این موضوع را انجام دهند.

وزیر راه از پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳ هزار مستأجر خبر داد و گفت: وام ودیعه زیر ۳۰ میلیون تومان بدون ضامن و بالای ۳۰ میلیون با یک ضامن، پرداخت می شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با بیان این که روند کند پرداخت وام ودیعه مسکن به این دلیل بوده که بانک‌ها ساز و کار لازم را نداشتند، اظهار کرد: برای کمک به متقاضیان، هفته پیش به صورت رسمی مصوبه هایی را برای تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ایجاد کرده ایم. متقاضیانی که تمایل داشته باشند طی ۳ سال بازپرداخت این تسهیلات را انجام دهند می توانند از این مصوبه استفاده کنند.

جزئیات شرایط دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مستاجران قادر به پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و این تسهیلات نیستند، مصوبه به گونه ای تنظیم شد تا متقاضیان تنها اقساط کارمزد را پرداخت کنند و این موضوع را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم و دو مصوبه را تصویب کردیم.

وی افزود: شرایط به گونه ای شده که چنانچه متقاضیان، چک برگشتی داشته باشند مشکلی برای دریافت وام نداشته باشند و اگر کسی تمایل داشت تسهیلات را تقسیط و سه ساله پرداخت کند به راحتی بتوانند این موضوع را انجام دهند.

اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲۵۰۰ هزار نام کاربری و پسورد طراحی کردیم و تمامی بانک های عامل به سامانه متصل شده‌اند گفت : تاکنون ۱۰۰۰ نفر تسهیلات دریافت کرده و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که طبق مصوبه بانک مرکزی تسهیلات ۳۰ میلیون تومان ضامن نمی خواهد و تسهیلات بالای ۳۰ میلیون تومان هم تنها یک ضامن کافی است، گفت: روان‌سازی و تسهیل گری برای دریافت تسهیلات انجام شده و مصوبه هم در این زمینه صادر شده که به قدر کفایت موثر است.

اسلامی یادآور شد: حدود ۸۹ درصد از اسباب کشی ها با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در حوزه اجاره متوقف شده است و مصوبه نقش موثری در ایجاد ثبات در بازار اجاره داشته است.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا