آخرین خبرهااسلایدرخبر داغسیاسی

در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه صورت گرفت؛ دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در راستای پیگیری پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت

حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گیلان، با حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ضمن دیدار با فرمانده این قرارگاه سازندگی و جهادی، پیگیر پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان شدند.

دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر احمد دنیا مالی- رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گیلان، با حضور در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه با دکتر سعید محمد- فرمانده این قرارگاه جهادی دیدار و در راستای پیگیری تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاشده بین طرفین و تمهید مقدمات برای آغاز پروژه‌های عمرانی بزرگ حوزه سلامت در گیلان، گفت‌وگو کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه در تیرماه امسال به‌منظور بررسی زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان و همچنین آغاز احداث چندین طرح بزرگ حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد گیلان شد و برای همکاری مشترک با علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

دکتر سعید محمد_ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت گیلان از اتخاذ راه‌حل‌های مناسب جهت رفع مشکل کمبود تخت بیمارستانی در مراکز درمانی خبر داده و گفته بود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) قرار است در پروژه‌های بیمارستانی کشور ورود کرده و حجم زیادی از فعالیت‌ها را بر عهده بگیرد، ازاین‌رو تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌کاره، در دستور کار این قرارگاه جهادی و محرومیت‌زدایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان در حاشیه دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه خاطرنشان کرد: با توجه به ضعف‌ها و مشکلاتی که در حوزه زیرساخت بخش درمان گیلان وجود دارد، استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به‌شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به وجود ضعف زیرساخت‌های درمانی در گیلان در ارائه خدمات به بیماران، افزود: ضعف زیرساخت‌ها و کمبود فضای درمانی در گیلان در بحران شیوع کرونا خود را نشان داد و ازاین‌رو باید تلاش کرد تا ابتدا زیرساخت‌های درمانی در گیلان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از خدمات جهاد گونه سپاه در ایام پیک کرونا، اظهار داشت: تاکنون هر جا که نیاز به کمک بوده سپاه و بسیج وارد میدان شده و امروزه احساس می‌شود سپاه باید در حوزه فراهم کردن زیرساخت‌های درمانی وارد میدان شود و این انتظار با تدبیر قرارگاه خاتم و فرماندهان جهادی و زمان‌شناس سپاه رقم خورده است.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه در جهت تکمیل پروژه‌های مراکز درمانی در گیلان قرار است چند طرح بیمارستانی توسعه‌ای را در مراکز آموزشی و درمانی رازی و پور سینای رشت و همچنین سایت لاکان با استفاده از مولد سازی املاک سرمایه‌ای دانشگاه و کمک های سازمان برنامه و بودجه به انجام برساند.

احداث بخش اورژانس بیمارستان پورسینا در راستای تبدیل‌شدن به بیمارستان جنرال یکی از طرح‌های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. در این طرح عام‌المنفعه اهدافی همچون تبدیل‌شدن مرکز آموزشی درمانی پورسینا به یک مرکز آموزشی و درمانی جنرال، احداث و ساماندهی بخش اورژانس مطابق با استانداردهای بیمارستان ایمن، بهبود روابط درون بخشی و میان بخشی، برطرف کردن کمبود بخش‌های بستری داخلی در جهت جنرال شدن و همچنین خدمات‌رسانی به بیماران تروما توسط هلی پد دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ اورژانس مرکز دانشگاهی پورسینا در دوطبقه با زیربنای ۳۸۰۰ مترمربع، مرکز جنرال پورسینا نیز هشت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع و همچنین دانشکده پزشکی سایت لاکان با پنج طبقه و با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه در گیلان به دنبال احداث و تکمیل آن‌ها است.

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا