آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

کرونا بهانه‌ای برای عدم تجلیل از خبرنگاران نباشد/تبیین سبک زندگی کرونایی توسط رسانه‌ها

تجلیل از خبرنگاراناستاندار گیلان بر لزوم استمرار تولیدات رسانه‌ای تبیین‌کننده سبک زندگی جدید مطابق با کرونا تأکید کرد و گفت: لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و اقناعی، در جامعه فرهنگ‌سازی شود ضمن آنکه با واحدهای صنفی نیز در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی، برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش تدبیرشرق، ارسلان زارع پیش از ظهر در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن جلسات استانداری با اشاره به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نیز کنکور دکتری در شرایط همه‌گیری کرونا اظهار کرد: این دو آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایه تدابیر برگزارکنندگان و نیز همکاری شرکت‌کنندگان به‌صورت مطلوب اجرا شد که تجربه برگزاری آن در عین رعایت پروتکل‌ها، می‌تواند برای سایر حوزه‌ها نیز  کارآمد باشد.

وی بر لزوم استمرار این نوع از خدمات و همکاری فرمانداران سراسر استان برای اجرای هرچه بهتر کنکور بر اساس الگوهای تعیین‌شده تأکید کرد و گفت: خط قرمز ستاد ملی مقابله با کرونا، سلامت مردم و فرزندان کشور بوده و تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس، دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم و آموزش به‌صورت مجازی، مؤید این حساسیت است.

استاندار گیلان با قدردانی از رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیمای مرکز گیلان برای تولیدات بهنگام و مؤثر در راستای تبیین ضرورت تغییر سبک زندگی مطابق با کروناتصریح کرد: تولید و انتشار این فرآورده‌های رسانه‌ای، با تنوعی بیشتر همچنان استمرار یابد تا مردم رفتارهای جدیدی از سبک زندگی خویش را در شرایطی که ویروس کرونا به اذعان کارشناسان بهداشتی تا مدت‌ها همراه ما خواهد بود، در پیش گیرند.

زارع با تأکید بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری در مورد خطرات کرونا بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل فراگیر و البته اقناعی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به‌ویژه رسانه ملی همچنان اطلاع‌رسانی شود ضمن آنکه لازم است دیگر نهادهای فرهنگی و گروه‌های مرجع نیز برای آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ‌سازی استفاده از ماسک و عمل به توصیه‌های بهداشتی، پررنگ‌تر از قبل وارد عرصه شوند.

وی به نتایج بررسی‌های به‌عمل‌آمده از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: مجموعه اداره‌ها و کارمندان دولت جزو بخش‌هایی شناسایی‌شده‌اند که بالاترین میزان رعایت پروتکل‌ها در آن‌ها انجام‌شده که ازاین‌رو با توجه به اهمیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، لازم است در کسب‌وکارهای مرتبط با بخش خصوصی نیز این مهم موردتوجه باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه، در راستای اجرای راهبرد دولت مبنی بر ضرورت توجه به معیشت و اقتصاد توأم با سلامت مردم گفت: این مهم جز با مشارکت مردم حاصل نمی‌شود چراکه بالاترین ضامن و ناظر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، خود آنان هستند که باید نسبت به‌سلامت هم حساسیت و مراقبت لازم داشته باشند و یکدیگر را به رعایت این دستورالعمل‌ها دعوت کنند.

زارع با اشاره به اینکه کمیته بهداشت و درمان، آیین‌نامه‌های اجرایی هر رسته از کسب‌وکارها در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ و نظارت‌ها نیز از همان زمان آغاز شود و در صورت ضرورت؛ برخورد قانونی با واحدهای متخلف در دستور کار باشد، افزود: مسئولیت اجرای صحیح و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در رسته‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی، در وهله اول بر عهده صنوف اقتصادی و مسئول اجرای این پروتکل‌ها اصناف هستند و ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا صحت رعایت آن‌ها را از اصناف مطالبه می‌کند.

وی با اشاره به‌تصریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز در پیش بودن ایام سوگواری ماه محرم، در توضیح مصوبات این ستاد برای برگزاری مراسم در ایام یادشده گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ساعات برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت بوده و جابجایی هیأت ها و دسته روی نیز ممنوع است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دستورالعمل برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم امسال بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌صورت مستمر تأکید شده، افزود: تصمیمات و توصیه‌هایی در خصوص توزیع نذورات نیز بیان‌شده که لازم است رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مندرج در این دستورالعمل، اطلاع‌رسانی کنند.

زارع با تبریک مناسبت ۱۷ مرداد تصریح کرد: تلاش‌های مستمر خبرنگاران به‌ویژه در جریان مدیریت کرونا، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه برای رعایت دستورالعمل‌ها و انتقال توصیه‌های بهداشتی، مفید و مؤثر ظاهر شدند؛ شایسته تقدیر هستند و باید کوشش‌های آنان را ارج نهاد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری، ناگزیر هستیم تبریک روز خبرنگار را در فضای مجازی و خودداری از برگزاری آن همایش بیان کنیم، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران باید از خبرنگارانی که حوزه فعالیتشان مرتبط با آن نهاد است؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از شکل‌گیری تجمعات، تقدیر و گزارش آن را به روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کنند.

/فارس

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا