آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان در پیامی بمناسبت روز خبرنگار اظهار داشت؛ خبرنگاران، پرچمداران حقیقت و پاسداران روشنایی هستند/ اهالی رسانه، در جریان مدیریت کرونا اثرگذار بودند /از نقد سازنده استقبال می کنیم /رسانه ها نقش موثری برای نشاط افزایی در جامعه دارند / ضرورت اطلاع رسانی شایسته و جلب مشارکت عمومی در دفاع از منافع ملی

روز خبرنگاراستاندار گیلان خبرنگاران را پرچمداران حقیقت و پاسداران روشنایی خواند و با یادآوری تلاش های اثرگذار اهالی رسانه در جریان مدیریت کرونا تصریح کرد: همواره از نقد سازنده استقبال کرده‌ایم و معتقدیم انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد و در کنار آن، راهکار هم ارائه گردد.

 به گزارش تدبیرشرق؛ متن پیام دکتر ارسلان زارع به این شرح است:

 هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده را گرامی می‌دارم؛ در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شمار زیادی از خبرنگاران به شهادت رسیده اند اما شهادت شهید صارمی بسیار مظلومانه بود.

خبرنگاری، حرفه ای بسیار شریف است و خبرنگارانی که به وظایف خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند و البته این موضوع را به صورت مطلوب در جریان مدیریت کرونا به منصه ظهور رساندند.

تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی‌پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش ، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ملی را معرفی و مشکلات را منعکس می‌کنند و به نوعی می‌توان خبرنگاران مسئولیت‌شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند؛ مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

 خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کرده و باعث آگاهی و تعالی جامعه شوند و از سوی دیگر واسطه خوبی بین جامعه، حاکمیت و دولت باشند تا مشکلات را در جهت رفع آنها بیان نمایند.

رسانه‌ها برای ایجاد نشاط در جامعه، حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند و پیش‌نیاز عبور از شرایط کنونی، حرکت در مسیر جلب رضایت و مشارکت مردم،‌ ایجاد همبستگی و تقویت امید جامعه به آینده است و هر چه نخبگان، فعالان رسانه‌ای، گروه های اجتماعی و عموم شهروندان در این مسیر فعال تر باشند؛ بهتر می توان از تنگناهای پیش رو عبور کرد.

 باتوجه به ارتباط نزدیک دولت با رسانه‌ها همواره از نقد سازنده آنها استقبال کرده‌ایم زیرا معتقدیم انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد و در کنار آن، راهکار هم ارائه گردد و در عین حال انتظار می‌رود خبرنگاران به عنوان پرچمداران حقیقت و پاسداران روشنایی، از شرافت و حرفه خود حراست و مراقبت کنند.

 رسالت اصحاب رسانه در این برهه زمانی که بدخواهان نظام و ملت با اهداف از پیش تعیین شده، ایران اسلامی را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داده‌اند؛ از اهمیتی مضاعف برخوردار است لذا اطلاع‌رسانی شایسته و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی، از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر است تا گام موثری در تحقق شعار جهش تولید برداشته شود.

دولت‌ها براساس گستردگی وظایف و مسئولیت‌ها در هر دوره‌ای خدماتی را انجام می‌دهند و دولت‌های‌ یازدهم و دوازدهم نیز اهتمام ویژه‌ای در بخش‌های مختلف داشته و دستاوردهایی را به مردم تقدیم کرده اند و از رسانه‌ها انتظار می‌رود این خدمات را براساس فرمایش امام خمینی (ره) که »هرکار کوچکی را که انجام می‌دهید باید مرتب به مردم اطلاع‌رسانی کنید تا مردم بدانند که چه کارهایی انجام می‌شود» و به فرموده رهبر معظم انقلاب که «خدمات دولت همانا دستاورد نظام محسوب می‌شود» به صورت صحیح و با حفظ امانت، در سال پایانی دولت به افکار عمومی با شیوه‌های مناسب منعکس کنند.

روز خبرنگار که امسال مقارن با عید بزرگ و سعید غدیر است را به همه اهالی پرتلاش رسانه صمیمانه تبریک گفته و با اغتنام از این فرصت؛ از کوشش های بی وقفه آنان قدردانی می کنم.

ارسلان زارع

استاندار گیلان

/Gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا