آخرین خبرهااسلایدراقتصادیخبر داغسیاسی

نماینده مردم رشت: یارانه مطبوعات و سایت‌ها نیازمند شفاف‌سازی است

یارانه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای موجود در استان گیلان، گفت: نیاز است یک شفاف‌سازی در خصوص یارانه تخصیصی به مطبوعات و سایت‌ها صورت گیرد و با توجه به ظرفیت رسانه‌های موجود در گیلان حمایت‌های لازم افزایش یابد.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در دیدار مجمع نمایندگان گیلان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه منابع این وزارتخانه کمتر از دو درصد بودجه کشور است، اظهار کرد: بودجه وزارت ارشاد با همه ردیف‌ها حدود 2000 میلیارد تومان است که حدود 80 درصد آن صرف حقوق پرسنل می‌شود و منابع سایر هم بسیار محدود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم برخی از ردیف‌های درآمدی حاصل از واردات حوزه مد یا فروش بلیت به استان‌ها نیز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در صندوق اعتباری هنرمند نیاز است که در بخش بیمه هنرمندان مساوات و عدالت بیش از پیش رعایت شود زیرا با وجود شرایط اقتصادی کنونی، هنرمندان درآمد آن چنانی ندارند، از صندوق توسعه ملی می‌توان منابع لازم را به این امر تخصیص داد.

کوچکی‌نژاد نیز با اشاره پاسداشت مقام میرزاکوچک خان، گفت: میرزاکوچک یک اسطوره ملی است که نیاز است در این حوزه با استفاده از ظرفیت هنرمندان برنامه‌سازی‌هایی صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای موجود در استان گیلان، بیان کرد: نیاز است یک شفاف‌سازی در خصوص یارانه تخصیصی به مطبوعات و سایت‌ها صورت گیرد و با توجه به ظرفیت رسانه‌های موجود در گیلان حمایت‌های لازم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیازمند تقویت منابع است و باید به این حوزه که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز است، خصوصا در استان‌های شمالی نگاه ویژه شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به وجود بارگاه مقدس خواهر امام هشتم(ع) در رشت، گفت: انتظار داریم که در برنامه توسعه هفتم خواهر امام در رشت که یکی از امامزاده های معروف کشور است، در کنار سایر امامزادگان در برنامه ششم از ردیف اعتباری برخوردار شود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا