آخرین خبرهااسلایدرخبر داغ

اسلام دین منطق و عقل است جعفرزاده: چه اشکالی دارد مراسم محرم را مجازی برگزار کنیم؟

مراسم محرمنباید به گونه ای رفتار شود که مردم از ترس سلامت و جان شان مجالس امام حسین (ع)را خالی کنندمراسم محرم.

غلامعلی جعفرزاده نماینده سابق مجلس  در مورد برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) با بیان این پرسش که چه اشکالی دارد مراسم محرم را مجازی برگزار کنیم ،  گفت: سلامت مردم از هر چیزی مهمتر است. اسلام دین منطق و عقل است، اولویت اسلام  توجه به سلامت وجان مردم  است و اینگونه نیست که بگوییم اسلام تاکید کرده است که مراسم به هر قیمتی برگزار شود.

نماینده سابق مردم رشت در مجلس  ادامه داد:  خواهشی که داریم این است که خیلی حساسیت به خرج ندهند چراکه ویژگی‌های ماه محرم با همه مراسم های دینی و ملی  دیگر مثل (در عربستان مراسم حج تمتع، در چین جشنواره سال نو چینی،مراسم کارناوال سائوپائولو ،مراسم اهدای جایزه صلح نوبل،مراسم روز ملی تاجیکستان)  فرق می کند،یکی از ویژگی های ماه محرم تراکم است. شما نمی توانید اینجا بنشینید و سینه بزنید و دیگری با دومترفاصله از شما سینه بزند روضه امام حسین با تراکم جمعیت رونق می گیرد.
وی ادامه داد: البته قرار هم نیست مردم به زور در این مراسم شرکت کنند. تشخیص حضوردر این مراسم با خود مردم است، مراسم برگزار می شود یا مردم برای حفظ سلامت شان در این مراسم حضور پیدا می کنند یا نمی کنند، کسی که عشق امام حسین(ع)دارد دراین مراسم حضور پیدا می کند و کسی هم این عشق را دارد و تشخیص می دهد که برای حفظ سلامت خود و اطرافیانش در این مراسم حضور پیدا نکند.
جعفرزاده تصریح کرد: دین خدا می گوید که عقل و منطق تان را به کارببرید، متاسف می شوم که برای موضوع به چنین سادگی لجبازی می شود. احساس می کنم لجبازی می شود و مردم ازاین لجبازی ها ناراحت هستند، متخصصین سلامت و ستاد کرونا در این زمینه اظهار نظر علمی کنند، الان می گویند مراسم های عروسی و ختم و همایش ها تعطیل است چه ضرورتی دارد با این اصراربگویند که مراسم عزادای برگزار شود.
این فعال سیاسی  تاکید کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری باید ستاد مقابله با کرونا در این رابطه تصمیم گیری کند، آنجا کارشناسان امر نشسته اند و هرچه آنها می گویند از آن تبعبیت کنیم. همانگونه که پزشک، تخصص دینی ندارد و نباید در این رابطه اظهار نظر کند اهل دین هم تخصص پزشکی ندارند و نباید اظهار نظر کنند، همه ما باید تابع نظر ستاد کرونا باشیم و اینکه این ستاد به ما چه می گوید.
جعفرزاده گفت: اینکه برخی اصراردارند که حتما این مراسم برگزار شود برای زمانی است که خدای ناکرده حکومتی لائیک است وافراد با این حکومت لائیک مقابله می کند که چرا می خواهید مراسم محرم را تعطیل کنید و ما اجازه نمی دهیم ولی الان که حکومت اسلامی است و مقام معظم رهبری نسبت به همه مسائل دقت و اشراف دارند و رئیس جمهور هم ملبس به لباس پیامبر است و تک تک ایرانیان امام حسین و محرم را دوست دارند این اصرار بربرگزاری مراسم درست نیست.
این نماینده سابق مجلس گفت: قرار نیست امسال آخرین سال روضه امام حسین (ع) باشد. ۱۴۰۰ سال این روضه بوده و تا انقلاب امام زمان ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری مسابقات ورزشی،اتفاقات مهم و گردهمایی ها تعطیل شده است. حج تمتع که واجب دین است تعطیل شده است و ماازدوستان خواهش می کنیم مقداری متانت و دینداری به خرج بدهند و به فکر سلامت مردم باشند،پای دین را وسط نکشند ،مردم  ایران مردمی مسلمان و دیندار هستند، محرم را دوست دارند و لحظه شماری می کنند که محرم بیاید ولی نباید سلامت آنها را به خطربیندازیم.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم تاکید کرد: برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) را سیاسی و جناحی نکنند و بگویند فلان گروه سیاسی دین دارند و محرم را می خواهد ولی فلان جریان سیاسی دین ندارد و دین را نمی خواهد ،محرم از جمله شعائر دینی ماست و باید حفظ شود،ولی در شرایطی که حج و کربلا تعطیل شد اصرار بر اینکه عزادای برگزار شود صحیح نیست.
جعفرزاده خاطر نشان کرد: نباید به گونه ای رفتار شود که  مردم از ترس سلامت و جان شان مجالس امام حسین (ع)را خالی کنند، با توجه به پیشرفت تکنولوژی چه اشکالی دارد که مراسم محرم را در فضای مجازی برگزار کنیم ؟
وی افزود: درهمین فضای مجازی برای افرادی که در این ایام کرونا گرفتند و فوت شدند چندین بار مراسم ختم قرآن گرفته می شد و درهربار افراد زیادی قران را ختم می کردند. مقداری باید ازلجاجت بیرون بیایم و گوش به فرمان رهبری باشیم چراکه ایشان ستاد کرونا را تعیین کردند و اجازه دهیم ستاد کرونا با حفظ همه مسائل تصمیم بگیرد و اگر هم قرار است مراسم برگزار شود بارعایت پروتکل های بهداشتی باشد و  بر برگزاری آنها نظارت جدی شود.

/حرف تازه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا