آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح کرد؛ سازگاری با کرونا از طریق ابرازهای مختلف رسانه ای آموزش داده شود/ اقناع افکار عمومی در اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی، استمرار یابد / فداکاری، انسجام و وحدت ملی مردم؛ مهمترین درس از زلزله دلخراش رودبار است

کرونا

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سازگاری با کرونا از طریق ابرازهای مختلف رسانه ای آموزش داده شود، گفت: لازم است از ظرفیت رسانه ها در امر آموزش به صورت فعال و پویا بهره گیری شده و اقدامات مرتبط با آموزش عمومی بویژه اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی ، با روش هایی خلاقانه در جهت اقناع افکار عمومی، استمرار یابد.

به گزارش تدبیرشرق؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به گذشت چهار ماه از آغاز شیوع این ویروس، از تلاش های انجام شده برای مقابله با بیماری کووید 19 قدردانی و اجرای طرح تحول سلامت ، تقویت زیرساخت های بهداشت و درمان ، تقویت زیرساخت های ارتباطی و افزایش قابل توجه شرکت های دانش بنیان و همیاری آنها را از جمله دلایل توفیق بر مدیریت کرونا در کشور دانست.

وی افزود: به دنبال همکاری خوب مردم شریف استان، توانستیم به موفقیت در مهار کرونا برسیم ولی به تازگی، در نتیجه برخی عادی انگاری ها ، رعایت نشدن فاصله گذاری های اجتماعی و عدم استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و پرتردد و محیط های سرپوشیده ، شاهد مبتلایانی به کرونا هستیم که این مسئله، زنگ خطر و هشداری جدی است.

دکتر زارع با بیان اینکه کرونا همچنان باقی است و باید همه مردم با رعایت دستورالعمل ها ، مجموعه ستاد مدیریت کرونا را یاری و همراهی کنند ، ادامه داد: لازم است مجددا یادآور شوم هرگونه گشایشی که برای مبارزه با بیکاری و تامین معیشت مردم انجام می شود؛ مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های مراقبتی است.

استاندار گیلان افزود: به دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های نظارتی نیز تأکید کرده ام چتر نظارتی خود را بیشتر از قبل بگسترانند چراکه سلامت مردم، مهمترین امری است که به دنبال حفظ و تأمین آن هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: معتقدم باید از طریق ابرازهای مختلف رسانه ای، سازگاری با کرونا را به مردم آموزش داد و ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در جلوگیری از انتقال ویروس یادآور شد چراکه طبق یافته های پزشکی؛ برگزاری تجمع‌ها بدون در نظر داشتن مولفه های بهداشتی، مهم ترین عامل شیوع بیماری شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی تمامی اماکن به صورت پلکانی صورت گرفت، گفت : ضمن آغاز فعالیت ها ، پروتکل های بهداشتی حتما رعایت شود.

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت ها در این بخش تاکید کرد و افزود: لازم است تیم های مشترکی به منظور نظارت دقیق بر دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی استان متشکل از نماینده استانداری ، دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت ها و نیروی انتظامی تشکیل شود.

دکتر زارع گفت: ائتلاف ملی برای زندگی به این معناست که ضمن پذیرفتن وجود ویروس، به روند زندگی ادامه دهیم از این رو تکالیفی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی؛‌ سال تحصیلی مدارس از 15 شهریور با دو نوبته شدن آنها و حذف تعطیلی پنجشنبه ها، متناسب با شرایط استان ها آغاز می‌شود و آموزش و پرورش در جهت جلوگیری از تجمع ، برخی از کلاس ها را به صورت مجازی برپا می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به فرایند آموزشی دانشگاه ها نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا “کلاس خلوت و خوابگاه خلوت “به عنوان یک اصل در بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح است و براین اساس باید به دانشجویان اجازه داده شود که بتوانند در دانشگاه محل زندگی خود، دروس دانشگاهی را بگذرانند.

وی بر لزوم استفاده مدارس و دانشگاه ها از بستر خدمات الکترونیک برای ارائه آموزش های لازم طی سال تحصیلی آتی تأکید کرد و گفت: از ظرفیت رسانه ها در امر آموزش باید به صورت فعال و پویا بهره گیری شود و لازم است اقدامات مرتبط با آموزش عمومی از جمله رعایت توصیه های بهداشتی، با روش هایی خلاقانه برای اقناع افکار عمومی استمرار یابد.

وی به کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد استانی مقابله با کرونا تأکید کرد با آگاهی بخشی امیدوارکننده و البته ارائه هشدارهای لازم، اقدامات اثربخش انجام دهد.

 دکتر زارع همچنین به دیگر مصوبه جلسه امروز ستاد ملی اشاره کرد و افزود: از این پس مبنای مشخص شدن وضعیت مناطق قرمز در استان ها، شهرستان ها هستند.

استاندار گیلان به موضوع پسماند ملزومات بهداشتی و لزوم دفن و امحاء صحیح آنها اشاره و اضافه کرد: باید شهرداری ها نسبت به تهیه و جانمایی سطل های زباله ویژه این اقلام ، اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه دلخراش زلزله رودبار در 31 خرداد 1369 اظهار داشت: با وجود گذشت سه دهه از این حادثه سهمگین، هرگز گرد فراموشی بر آن نمی نشیند و بازخوانی این زلزله، یادآور غمی بزرگ بر قلب مردمی داغدیده است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: یادآوری این حادثه در واقع یادآوری انسجام، فداکاری، روحیه برادری، وفاق و وحدت ملی مردم ایران اسلامی در ابراز همدردی با مردم صبور و مقاوم گیلان و رودبار و پس از آن در جریان بازسازی خرابی های ناشی از زلزله است که معتقدم این ، مهمترین درسی است که باید همواره بازخوانی کنیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

/Guilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا