آخرین خبرهااستان هااسلایدرخبر داغ

گزارش اختصاصی تامین آب شرب با کیفیت و کاهش تنش آبی در شهر لاهیجان در گرو اتمام پروژه رینگ آبرسانی

آب شرب

اختصاصی تدبیر شرق: توسعه بهداشت و حفاظت از محیط زیست همواره به تامین آب سالم وابسته است.شکل تامین آب در کشورهای در حال توسعه، فقط کمبود منابع آب نیست، بلکه عدم بکارگیری تکنولوژی مناسب در امر تامین، تصفیه و توزیع آب است.

در سالهای اخیر شهرهای زیادی با تنش آب شرب مواجه بوده اند.از این رو به دلیل اهمیت موضوع آب شرب از یک طرف و دورنمای وخیم وضع آبی کشور از طرف دیگر، لازم است که موضوع آب شرب و تنش های موضوعه در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد و برنامه ریزی جدی برای حل مشکلات و معضلات این بخش انجام شود. در این راستا پروژه رینگ آبرسانی شهرستان لاهیجان با توجه به شرایط گفته شده از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به سرانجام رسیدن این پروژه ملی می تواند در تامین آب شرب با کیفیت شهروندان لاهیجان موثر بوده و مشترکین بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد .
هدف از اجرای پروژه حاضر بخشی از طرح تأمین آب آشامیدنی شهرهای شرق نزدیک گیلان (شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، کیاشهر ) را برای افق طرح سال ۱۴۲۰ در برمی‌گیرد، که شامل تکمیل عملیات لوله‌گذاری خطوط آبرسانی (رینگ) در شهر لاهیجان و اتصال به خط انتقال آبرسانی از برج و مخزن که از تصفیه خانه بزرگ‌گیلان آب می گیرد، در ابتدای بخش جنوبی شهر می‌باشد.

پروژه رینگ آبرسانی لاهیجان با احتساب خط انتقال آب به مخزن هزار متر مکعبی رودبنه حدودا ۱۳ کیلومتر را در بر دارد که بخش اعظم آن مربوط به رینگ دور شهر لاهیجان خواهد بود و توسط شرکت کاسپین تکین ساز پیمانکار شرکت آب منطقه ای گیلان(کارفرما) و تحت نظارت شرکت مهندسین مشاور سفید رود گیلان در حال اجراست.
مهندس تورج رحمن نیا مدیرعامل شرکت کاسپین تکین ساز در گفتگویی با خبرنگار تدبیر شرق اظهار داشت : این پروژه با احتساب قرارداد مشاور و هزینه های کارفرمایی به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال برآورد شده که با اتمام آن حداقل ۷۰۷۰ مشترک از آب با کیفیت برخوردار خواهند شد .وی افزود : در این پروژه مناطقی از شهر لاهیجان همچون خیابان های گلستان که از کیفیت مناسب آب شرب برخوردار نیستند جهت لوله گذاری دیده شده است .

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت پروژه و ضرورت آماده سازی آن جهت قرار گرفتن در شبکه پیمانکار تمام وقت در ایام تعطیلات نوروز نیز مشغول به کار بوده که عملیات اجرایی در برخی مواقع تا پاسی از شب نیز ادامه داشته است .

رحمن نیا در پایان از زحمات مهندس اوسط مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان،مهندس خرمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، مهندس میرغضنفری فرماندار و دکتر کاظمی شهردار لاهیجان و دکتر نیکفر نماینده شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی و سایر عواملی که در این پروژه یاری رسان بوده اند تشکر کرد.

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

آب شرب

/تدبیرشرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا