آخرین خبرهااستان ها

مدیرکل راه آهن شمال ۲ خبر داد:راه اندازی قطار های کانکتی و حومه ای اولویت راه آهن شمال ۲

راه آهن شمال ۲

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: مطابق آمار، سال گذشته حدفاصل لوشان _ رودبار _ رشت حدودا ۷۳۳ هزار نفر توسط ناوگان جاده ای جابه جا شدند بنابراین با توجه به ظرفیت بالقوه این مسیر برای راه اندازی قطار حومه ای و همچنین برای راه اندازی قطارهای کانکتی مسیر رشت _ بندرعباس و رشت _ شیراز در حال برنامه ریزی هستیم.

به گزارش تدبیرشرق ؛ غلامحسین ولدی در جلسه نشست هم اندیشی با مشاور مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، آژانس های مسافرتی و فعالان بخش خصوصی که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل راه آهن شمال ۲ برگزار شد، اظهار داشت: راه اندازی قطارهای حومه ای و کانکتی در راه آهن شمال ۲ علاوه بر میزان ترافیک جاده ای و شهری باعث کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای، کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش زمان سفر قطارهای راه آهن شمال ۲ در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم، افزود: مزیت های ناوگان حمل و نقل ریلی بالاخص ایمن بودن این شیوه حمل و نقل بایستی در جامعه برجسته شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سال نو و ایام نوروز بیان کرد: برای ایام نوروز و با عنایت به تقاضای مردم شریف استان گیلان قطار فوق العاده رشت _ مشهد را در نظر گرفته ایم.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری مسیر راه آهن شمال ۲ و استان گیلان، ادامه داد: آژانس های خدمات مسافرتی و بخش خصوصی برای راه اندازی قطار گردشگری نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت راه آهن در استان گیلان در راستای اشتغالزایی و خدمات دهی بهره گرفت، اضافه کرد: تلاش بر این است برای کمک به اقتصاد کشور مسافران و همچنین کالاهای مورد نیاز به سمت ناوگان حمل و نقل ریلی سوق پیدا کنند و ظرفیت بخش خصوصی نقش مهمی برای تحقق این مهم می تواند ایفا کند.

ولدی به مناسب سازی زمان حرکت قطارها تاکید کرد و گفت: برای رفاه حال مسافران و همشهریان گرامی در سال آینده برای اضافه کردن واگن حمل خودرو و توشه به سازمان قطار های راه آهن شمال ۲ در تلاش هستیم.

وی حمایت از تورهای گردشگری را با اهمیت دانست و تصریح کرد: از نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی و آژانس های خدمات مسافرتی استفاده می کنیم و برگزاری جلسات اینچنینی باید به طور منظم تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آژانس های خدمات مسافرتی مشکلاتی که در بخش ریلی با آن مواجه هستند را جهت پیگیری به گروه مسافری راه آهن شمال ۲ منعکس کنند.

/برنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا