آخرین خبرهااجتماعی

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:حمایت از ۸۵۲ خانواده زندانی جرائم غیرعمد

جرائم غیرعمد

۸۵۲ خانواده زندانی که هم اکنون سرپرست آنها به دلیل جرائم مختلف از جمله جرائم غیرعمد در زندان است از سوی کمیته امداد گیلان حمایت می شوند و از خدمات مختلف این نهاد از جمله خدمات معیشتی بهره مند هستند.

به گزارش تدبیرشرق، عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با سازمان زندانها تشخیص نیازمندی خانواده زندانیان توسط نیروی مددکار سازمان زندان‌ها یا انجمن حمایت از زندانیان انجام می‌شود گفت : همسران و فرزندان زندانیان جرائم غیرعمد که به دلیل مشکل مالی قادر به امرار معاش نیستند از سوی این نهاد حمایت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیبهای اجتماعی فراوان برای اعضای خانواده زندانیان را فراهم می کند افزود : نگهداشت خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد باهدف پیشگیری از آسیب‌های احتمالی وارده به آن‌ها و کمک به بهبود وضع معیشتی و ارائه خدمات مددکاری به خانواده زندانیان انجام می‌شود.
اهرابی بابیان اینکه خانواده‌ زندانیانی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند تا زمان زندانی بودن سرپرست از بیمه‌های اجتماعی و درمانی این نهاد استفاده می‌کنند تصریح کرد : همچنین این نهاد زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال اعضای مستعد خانواده تحت حمایت را هم فراهم می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ارائه مشاوره‌های خانوادگی، تحصیلی، ازدواج، اشتغال، حقوقی توسط مشاوران مجرب در کمیته امداد و در موارد لزوم معرفی به کلینیک‌های تخصصی مشاوره طرف قرارداد با این نهاد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، اردوهای زیارتی و سایر اقدامات مراقبتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد.
اهرابی تعداد خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد گیلان را ۸۵۲ خانوار اعلام کرد و گفت: سرپرست این خانوارها به دلیل جرائم مختلف از جمله جرائم غیرعمد در زندان است  که خانواده آن ها از سوی کمیته امداد گیلان حمایت می شوند و از خدمات مختلف این نهاد از جمله خدمات معیشتی بهره مند هستند.
وی ساخت و یا خرید مسکن و پرداخت ودیعه و اجاره مسکن برای خانوار‌های زندانیان دارای محکومیت طولانی را یکی دیگر از خدمات این نهاد دانست و افزود : پرداخت تسهیلات در قالب وام به این زندانیان جرائم غیرعمد از محل اعتبارات وام محکومین معاونت حمایت و سلامت خانواده کشور تا سقف  مبلغ  ۱۵ میلیون تومان از دیگر اقدامات این نهاد است.
شایسته ذکر است در سال جاری ۱۹ خانوار از زندانیان مبلغ ۲۵۳ میلیون تومان از وام محکومین بهره مند شده اند.

/جارستان

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا