آخرین خبرهااستان ها

فرماندار صومعه‌سرا: نظارتی مستمر بر ایمن‌سازی نقاط خطرآفرین انجام شود

نقاط خطر آفرین

فرماندار شهرستان صومعه سرا با اشاره به لایروبی رودخانه ها و ایمن سازی نقاط خطرآفرین، خواستار نظارتی مستمر بر حسن انجام کار در راستای کاهش خطرات سیل احتمالی شد.

به گزارش تدبیر شرق, به نقل از ایرنا سیدجلال سیدمحمدی در جلسه ساماندهی رودخانه های صومعه سرا ، با یادآوری اینکه روند اجرای لایروبی و ساماندهی رودخانه های شهرستان از ماه ها قبل آغاز شده اظهار کرد: این روند طی روزهای اخیر شتاب یافته است.

وی با بیان اینکه همه اقدامات در راستای کاهش خطرات سیل احتمالی در حال انجام است، افزود: ساماندهی و مناسب سازی رودخانه ها در راستای تسهیل روند زندگی مردم در حال انجام است و اگر قرار باشد به معنای واقعی سیل رخ دهد، این اقدامات مانع نمی شود بلکه خطرات احتمالی را کاهش می دهد.

سیدمحمدی خاطرنشان کرد: لازم است لایروبی رودخانه ها به صورت مداوم صورت گیرد تا جریان حرکت آب در بستر رودخانه تسهیل و تسریع یابد ضمن اینکه اقدامات دیواره سازی و ایمن سازی حاشیه رودخانه ها انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شیوه نامه ساماندهی رودخانه ها از چند ماه گذشته تصریح کرد: امیدست در فرصت باقیمانده و آغاز بارندگی ها در این فصل بخش اعظم رودخانه ها لایروبی و ایمن سازی شوند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند اقدامات ایمنی و رفع نقاطی که خطرآفرین هستند انجام شود، ادامه داد: انجام دیواره سازی و ایجاد بسترهای حائل در برابر ایمن سازی سیل از اقدامات ضروری است و بحث نظارت مستمر و کارشناسی در این خصوص  باید جدی گرفته شود.

سیدمحمدی با تاکید بر نظارت عملی و مستمر در روند اجرای پروژه ها در بحث لایروبی و ساماندهی رودخانه ها گفت: باید با انجام اقدامات لازم خطرات احتمالی را کاهش داده و فرصت را از دست ندهیم.

وی در خاتمه سخنانش گفت: تعدادی از پل های شهرستان در معرض تهدید هستند و مشکلاتی برای این پل ها ایجاد شده که ضروی است برای رفع نگرانی ها اطراف این پل ها لایروبی شود.

 صومعه سرا، شهرستانی جلگه ای است که با کمترین بارندگی، سطح آب رودخانه ها بالا می آید و با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

/گیل ودیلم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا