آخرین خبرهااسلایدرسیاسی

پوتین: ایران تمایل دارد روابط با آمریکا را به حالت قبل از تنش‌ها بازگردانده و به نوعی عادی‌سازی کند

پوتین

پوتین با اشاره به دیدار و گفت‌وگوهایی که با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران داشته، تاکید کرد مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت سعودی آرامکو نیست.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به صحبت‌هایی که با همتای ایرانی خود داشته، گفت مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حمله به پالایشگاه آرامکو نیافته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) با رد ادعای آمریکایی‌ها و برخی کشورهای عربی درباره دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، گفت هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پوتین با اشاره به دیدار و گفت‌وگوهایی که با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران داشته، تاکید کرد مدرکی برای مقصر دانستن ایران در حمله به پالایشگاه و میدان نفتی شرکت سعودی آرامکو نیست.

وی با محکوم دانستن چنین حملاتی، فارغ از اینکه چه کسی آن را انجام داده باشد، توضیح داد: «روحانی دیروز به من اطمینان داد که ایران هیچ نقشی در این حمله نداشته است… آمریکا اما بدون ارائه هیچ مدرکی، ایران به دست داشتن در حمله به عربستان سعودی متهم می‌کند».

پوتین با بیان اینکه روسیه با مقصر دانستن ایران در حمله به سعودی‌ها مخالف است زیرا هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد، ادامه داد: «هر کسی که این حمله را انجام داد، به هدف خود [در افزایش قیمت نفت] نرسید زیرا این نوسانات کوتاه مدت بود».

وی ضمن اشاره به شکست خوردن تلاش‌های رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری دیدار بین روحانی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ارزیابی کرد که ایران تمایل دارد روابط با آمریکا را به حالت قبل از تنش‌ها بازگردانده و به نوعی عادی‌سازی کند.

رئیس‌جمهور روسیه با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصریح کرد:‌«ایران پتانسیل شگرفی دارد و یک بازگیر بسیار بزرگ در بازار جهانی انرژی است. اما متاسفانه به دلیل سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا، ایران نتوانسته به طور کامل از فرصت‌هایش استفاده کند و به نظر من این برای اقتصاد جهان و صنعت جهانی انرژی زیان‌بار است زیرا فرصت عملیات پایدار در این حوزه را تلف می‌کند».

پوتین همچنین احتمال داد که برجام دوام بیاورد و وضعیت ایران نیز به سمت مطلوب تغییر پیدا کند.

/انتخاب

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا