آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

به همت فرمانداری لاهیجان صورت گرفت؛هم اندیشی دستگاه های اجرایی و معتمدین شهر برای ساماندهی وضعیت معیشت معتادین

معتادین

تدبیر شرق : بدون تردیدمعضل اعتیاد درجامعه یکی ازاساسی ترین آسیب های اجتماعی است که درکشور ما هزینه های بسیاری را هرساله دراین بخش هزینه می شود.

شهرستان لاهیجان باتوجه به عقبه فرهنگی قوی و حضورخیرین بسیار که همواره در خدمت رسانی پیشگام بوده اند بستر خوبی را برای به حداقل رساندن مشکلات اعتیاد و حمایت جهت ترک و پاک نگه داشتن و به جامعه بازگرداندن این افراد را دارد.

فرماندارشهرستان لاهیجان باتوجه به مسائل فوق، ضمن بازدید به همراه معتمدین شهر،اصناف و خیرین از محل زندگی این افراد که درواقع مخروبه هایی مختلفی که افراد مبتلا به اعتیاد از این اماکن به عنوان سرپناه استفاده میکنند ،به درخواست های آنها گوش داد و بسیاری از نقاطی که درد ،رنج ، فقر،اعتیاد که درزیر پوست شهر است وشاید کسی تا به حال کسی از وجود آنها خبر نداشت با مشکلات این انسانهای نیازمند به کمک وحمایت با نگاهی عملگرا در چارچوب برنامه های مدون شکل گرفت.

فرماندارشهرستان لاهیجان ضمن تاکیدبراهمیت کارمضاعف دراین زمینه گفت:
این افراد کسانی بودند که شاید درگذشته زندگی بسیار خوبی داشتند و باید بدانیم مشکل اعتیاد فرد ،شغل وجایگاه نمی شناسد و هرفردی می تواند درمعرض این خطر خانمان سوزباشد.
وی اضافه کرد: بهزیستی باید در امربرنامه ریزی جهت حمایت این افراد و سازوکار ونحوه کمک خیرین را با برنامه ریزی مشخص نماید ولاهیجان می تواند دراین زمینه جزو اولین شهرهای نمونه باشد که در راستای رفع آسیب های اجتماعی با کمک گرفتن ازظرفیت مردم کارهای ریشه ای کند و باساخت گرمخانه ،حمایت جهت ترک و ایجاداشتغال راهکارهایی برای به حداقل رساندن این مشکل درشهر انجام شود.

/تدبیر شرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا