آخرین خبرهااجتماعیاسلایدر

احمدی: اتاق تعاون بانوان تشکیل شود/ نیمی از مردم رشت بانوانند

اتاق تعاون بانوان

معاون سابق اقتصادی استانداری گیلان گفت: تشکیل اتاق تعاون بانوان یک ضرورت انکارناپذیر در مسیر توسعه اقتصادی است.

به گزارش تدبیر شرق ،سیدمحمد احمدی در دیدار با جمعی از بانوان نخبه و فعال ورزشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی مرکز گیلان با بیان اینکه از جمعیت حدود یک‌میلیون نفری شهرستان رشت ۵۰درصد را بانوان به خود اختصاص داده‌اند، گفت: بانوان رشتی در حوزه اشتغال و کار‌آفرینی، فرهنگی و علمی و ورزشی سرآمد هستند و باید بیش از گذشته از ظرفیت بانوان در برنامه‌های توسعه‌ای بهره برد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان نیز خاطرنشان کرد: باید در این حوزه فعال باشیم تا با ریشه‌یابی آسیب‌ها آنان را رفع کنیم و به نظر می‌رسد در مراکز استان‌ها نیازمند راه‌اندازی شورای عالی زنان و خانواده با اختیارات تام باشیم.

فرماندار سابق شهرستان رشت با اشاره به قهرمانی جهان سارا بهمنیار در رقابت‌های کاراته تصریح کرد: بهمنیار و بانوان قهرمان ورزشی سفیر مهربانی، عزت، اقتدار و سربلندی زنان کشورمان هستند و قهرمانی زنان و دختران ایرانی نشان‌دهنده جایگاه والایشان در کشور است.

احمدی با نقد آمار طلاق در گیلان و به ویژه رشت خاطرنشان کرد:فقر و بیکاری از مهمترین عوامل طلاق در استان است که با ارتقای سواد رسانه‌ای و اشتغال‌زایی و ارتقای سطح معیشت خانواده‌‌ها می‌توان این آمار را به صورت چشمگیر کاهش داد.

وی با ابراز اینکه خانواده با مدیریت بانوان اداره می‌شود، اظهار کرد: امروز حضور زنان و دختران پرتلاش و بافرهنگ گیلانی در عرصه‌های بین‌المللی دانشگاهی، هنر و ورزش زبانزد بوده و مایه افتخار است‌.

معاون سابق استانداری گیلان در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان بانوان فعال فرهنگی رشت در خصوص راهکارهای موفقیت اقتصادی زنان گفت: خلاقیت و نوآوری در ذات بانوان گیلانی نهفته است و به شخصه معتقدم باید تعاونی‌های ویژه بانوان را در حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، ورزشی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی گسترش داد.

احمدی ادامه داد: تشکیل اتاق تعاون بانوان، حمایت بیمه‌ای از زنان شاغل و خانه‌دار نیز باید مورد تقاضای بانوان باشد و می‌توان با کمک دولت و مجلس صندوق‌های غیررسمی محلی بانوان را به بانک تعاون زنان ارتقا داد‌.

/تدبیر شرق

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا