آخرین خبرهااستان هااقتصادی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در راه قلب تپنده بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور!

منطقه آزاد انزلی

شنیده ها حکایت از آن دارد که علیرغم تکذیب های صورت گرفته، حضور مدیرعامل منطقه آزاد در سازمان تامین اجتماعی و هیات مدیره شستا قطعی به نظر می رسد.

مسرور از زمان آغاز مدیریت خود در منطقه آزاد انزلی تا کنون، عملکرد بسیار مطلوبی داشته و عملا تحول بزرگ و رونق فراوانی را در این سازمان به وجود آورده است.

گفتنی است شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (به‌اختصار: شستا) شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شرکت شستا مالک شمار زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه می‌باشد، که برای نمونه می‌توان به شرکت کارخانجات داروپخش، داروسازی اکسیر، داروسازی فارابی، شرکت کشت و دامداری فکا، شرکت داروسازی زهراوی، داروسازی ابوریحان، داروسازی دانا، لابراتوارهای رازک، پارس دارو و شرکت ژلاتین کپسول ایران اشاره کرد.

شستا دارای ۳۰ شرکت زیرمجموعه و ۷ شرکت هلدینگ فرعی می‌باشد که فعالیت‌های گسترده‌ای را در صنایع مختلف در ایران انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها در بخش توزیع از صنایع دارویی، بخش سیمان از صنعت ساختمان، بازار قیر از صنایع پایین‌دستی نفت، کارخانجات لاستیک و تایر، ترابری ریلی و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر می‌باشد.

از شرکت‌های وابسته که تمام یا بخش عمده سهام آن‌ها متعلق به شستا است، شامل: شرکت هلدینگ پتروشیمی تاپیکو، بانک رفاه کارگران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، دانشگاه علوم قضایی، شرکت پالایش نفت ایرانول، شرکت پتروشیمی جم، شرکت خدمات بهداشتی و درمانی میلاد سلامت، گروه پزشکی حکمت می‌باشند.

هیات مدیره شرکت شستا متشکل از ۵ عضو اصلی می‌باشد. تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم، این تعداد ۷ نفر بود، که با انتخاب کادر مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی، در جلسه ۳ شهریور ۱۳۹۲ هیئت‌مدیره آن سازمان تصمیم گرفته شد تا اعضای هیئت‌مدیره شستا به ۵ نفر کاهش یابد. طبق این تصمیم، در همان موقع سعید مرتضوی و احسان یارمحمد (مدیرعامل وقت) از هیئت مدیره برکنار شدند.

در حال حاضر اعضای هیئت‌مدیره شستا به شرح زیر می باشد:

محمد رضوانی‌فر(مدیرعامل و عضو هیئت مدیره)

اکبر ترکان (رئیس هیئت مدیره)

محمود ملکوتی‌خواه (عضو هیئت مدیره)

عبدالحسین ثابت (عضو هیئت مدیره)

احمد فیاض‌بخش (عضو هیئت مدیره)

/خزرآنلاین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا