آخرین خبرهااستان ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان: برنامه آمایش گیلان مبنای سند توسعه شهرستانی است

آمایش گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، برنامه آمایش را مبنای تهیه سند توسعه در شهرستان ها دانست و گفت: برای تهیه سند توسعه شهرستانی نیازمند کمک کارشناسان و دست اندرکاران اجرایی شهرستانی هستیم تا این سند به صورت اجرایی تری تهیه شود.

به گزارش تدبیرشرق ، کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تالش، از تصویب کلیات برنامه آمایش گیلان در کمیسیون عالی آمایش کشور طی هفته های اخیر خبر داد و اظهار کرد: این برنامه در مرحله آخر باید مورد تصویب شورای عالی آمایش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها مکلف به اجرای برنامه ها در مناطق مختلف استان براساس آمایش هستند، تصریح کرد: برنامه های پنج ساله توسعه نیز در قالب آمایش تعریف خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برنامه آمایش را مبنای تهیه سند توسعه در شهرستان ها دانست و گفت: همانگونه که در تدوین برنامه آمایش از دیدگاه نخبگان جامعه در کنار کارشناسان دستگاه های اجرایی بهره گرفتیم، برای تهیه سند توسعه شهرستانی نیز نیازمند کمک کارشناسان و دست اندرکاران اجرایی شهرستانی هستیم تا این سند به صورت اجرایی تری تهیه شود.

محمدی، تهیه سند توسعه شهرستان ها زیر نظر کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را کار آسانی دانست و اضافه کرد: اجرایی نشدن سند توسعه گذشته نشان می دهد که باید از نظر کارشناسان دستگاه های اجرایی در هر شهرستان استفاده کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با تاکید بر لزوم انطباق بودجه پرداخت شده با میزان پیشرفت پروژه ها، افزود: سد لاستیکی تالش با پرداخت ۴۵ درصدی اعتبارات، دارای پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی است که این انطباق را نشان می دهد، اما متاسفانه برخی از شهرداری ها با وجود دریافت ۸۰ درصدی اعتبارات، ۲۰ درصد از کار را هم تحویل نداده اند.

این مقام مسئول پروژه برق دار کردن چاه های کشاورزی را نیازمند بودجه ملی دانست و تصریح کرد: سدهای لاستیکی گیلان را جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف کردیم لذا از نمایندگان شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی می خواهیم با دستگاه های اجرایی همراهی بیشتری داشته باشند تا موفقیت بیشتری در جذب اعتبارات کسب کنیم. بی تردید تعامل بین دستگاه اجرایی و نماینده شهرستان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و وزارتخانه ها میزان موفقیت شهرستان را افزایش می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به تخصیص بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی دولت به پروژه تعمیق و لایروبی آب بندان های استان، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد این اعتبار در اختیار جهادکشاورزی و مابقی در اختیار آب منطقه ای است و به طور متوسط هر شهرستان حدود دو میلیارد تومان دریافت می کند.

وی خواستار دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ پروژه ها شد و عنوان کرد: دستگاه ها با مشخص کردن روند پروژه ها می توانند از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست تامین اعتبار داشته باشند.

محمدی سدهای لاستیکی گیلان را جزو اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دانست و یادآور شد: گیلان یک استان کشاورزی محسوب می شود، اما هنوز دو سد بزرگ گیلان یعنی شفارود و پلرود به بهره برداری نرسیده است.

وی همه مدیران دستگاه ها را نماینده نظام دانست و اظهار کرد: دفاع از چنین نظامی که در دنیا تلالو دارد، کار آسانی نیست و علیرغم همه دشمنی ها باید امید را به جامعه تزریق کنیم. «برجام» به عنوان یک قرارداد بین المللی تنها حسن نیت ایران را در صلح طلبی ثابت کرد و مادامی به برجام پایبند خواهیم بود که طرف مقابل وفاداری خود را نشان دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، ایران را جزو اکابر کره زمین و یک کشور تمدن ساز دانست و تصریح کرد: منطقه تالش از حیث میراث فرهنگی یکی از نشانه های افتخار گیلان، ایران و دنیاست و آثار کشف شده در تالش در موزه لوور فرانسه مشاهده می شود.

وی ایران را یک کشور اسطوره ای دانست و یادآور شد: کشوری که ردپا در گذشته های دور دارد هرگز زیر بیرق بیگانگان نخواهد رفت و امروز وظیفه داریم مردم را امیدوارتر از گذشته کنیم.

محمدی با بیان اینکه دیدگاه کارشناسان شهرستانی در سند توسعه منعکس خواهد شد، تاکید کرد: نباید منافع لحظه ای شهرستان را دید و باید برنامه ها را برای ۱۵ سال آینده پیش بینی کنید. سند توسعه شهرستان در اسناد بالادستی دیده خواهد شد و بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی استان مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

وی پروژه راه آهن رشت – آستارا را واجب تر از نان شب برای گیلانیان دانست و خاطرنشان کرد: آنقدر که دنیا بر روی چابهار – آستارا تاکید دارد، ما نداریم، زیرا نوستراک بهترین راه برای بردن کالا از آسیای جنوب شرقی به چابهار و از آنجا به اروپا از طریق کانتینرهای قطار است. اگر راه آهن از تالش بگذرد علاوه بر ایجاد اشتغال، امکان صادرات محصولات کشاورزی با کمترین هزینه به اروپا وجود دارد لذا نباید این منافع اقتصادی را کوتاه مدت ببینیم.

/گیلان شهر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا