آخرین خبرهااجتماعیاستان هاگزارش تصویری

فرماندار لاهیجان در همایش روز کارمند: دولت از سوی برخی نمایندگان خود نیز در مظلومیت بسر می برد

کارمند

میرغضنفری با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات ما بجای اینکه تعهدشان به دولت باشد تعهدشان به بقل دستی دولت است تاکید کرد: کمی به خودمان بیاییم و حداقل براساس آموزه های دینی و اخلاقی اگر سرسفره دولت نشسته ایم باید حرمت آن را نگهداریم.

فرماندار شهرستان لاهیجان گفت:دولت از سوی برخی نمایندگان خود در شهرستان ها در مظلومیت و مهجوریت بسر می برد و بسیاری از مدیران ادارات جرات دفاع از عملکرد دولت را ندارند.

سیداسماعیل میرغضنفری روز سه شنبه در تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان لاهیجان اظهار داشت: به عنوان نماینده دولت در شهرستان گاهی خیلی نگران می شوم برای دولتی که به واسطه نمایندگان خودش هم در مظلومیت و مهجوریت بسر می برد ، مظلوم از این حیث که توجهی به خدماتش نمی شود و مهجور از این نظر که مدیران همه جا هستند بغیر از اینکه درکنار دولت باشند.

وی افزود: زیبننده دولت نیست که با چه سختی ها ، رنج و گرفتاری های جورواجور برای خواسته های به حق مردم و مطالباتی که محصول سالیان دور است باید ما جواب بدهیم ولی رییسان برخی از ادارات جسارت و جرات نداشته باشند که عملکرد دولت را به زبان بیاورند و گاهی با ترس و لرز و نگاه به چپ و راست می خواهند عملکرد دولت را بیان کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: رییس اداره ای که جرات دفاع از عملکرد دولت را ندارد مشخص است که سیاست های دولت را قبول ندارد و سنخیتی بین دولت و با آن مسئول وجود ندارد .

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر شاهد مواردی بوده ام که برای من به عنوان نماینده دولت قابل قبول نیست، ادارات ضعیفی که باری بر دوش دولت هستند و فقط هزینه دولت را بالا می برند که قطعا بزودی تکلیف آنها را با هر هزینه ای که باشد مشخص خواهدشد.

فرماندار لاهیجان گفت: درست نیست که ما سر سفره دولت بنشینیم و هزینه های دولت را به هر شکلی که است بالا ببریم اما جرات و جسارت دفاع کردن از عملکرد دولت را هم نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در طول ۴۰سال بعد از انقلاب در کدام دولت به اندازه این دولت مظلوم و در فشار بوده است؟ از هجمه های دشمنان قسم خورده نظام که هرروز دارند سنگ اندازی می کنند و مضایق ایجاد می کنند تا دوستان نادانی که در فکرضربه زدن به دولت هستند.

میرغضنفری افزود: با زیرسئوال بردن دولت هیچ چیزی به مخالف اضافه نمی شود و آن کسی که نفع می برد فقط دشمن است، اگر کسی در تامین منافع دشمن قرار دارد حرفی نیست ولی اگر تعهد و تکلیفی برای خودمان ایجاد کرده ایم باید نگاه و رفتار ما را تغییر دهیم و گاهی جایگاه دولت آنقدر جایگاه مظلومی است که من از ذکر عنوان آن هم شرمنده می شوم.

وی اظهار داشت: چطور رییس اداره ای از بدیهی ترین موضوعات غافل است و از توضیح پروژه ای که می خواهد توضیح دهد جهل دارد و کسانی که جایگاه اجرایی هستید می دانند که در دو سال اخیر اعتبارات با اوراق تامین می شود و اوراق بصورت خرید نسیه است و خرید نسیه یعنی دردسرهای زیاد و دولت با همه گرفتاری ها تلاش می کند تا مشکلات کشور را بر طرف کند ولی کسی از عملکرد دولت دفاع نمی کند در حالی که رهبری نظام بارها در ملاقات با دولت تذکر داده و یادآورشده اند که از عملکرد خودتان دفاع کنید.

میرغضنفری با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات ما بجای اینکه تعهدشان به دولت باشد تعهدشان به بقل دستی دولت است تاکید کرد: کمی به خودمان بیاییم و حداقل براساس آموزه های دینی و اخلاقی اگر سرسفره دولت نشسته ایم باید حرمت آن را نگهداریم.

وی گفت: هرجا صحبت از برجام می شود می خواهند برجام را زیر سئوال ببرند و اگر صحبت از مذاکره می شود می خواهند مذاکره را زیر سئوال ببرند اگر صحبت از ارتباط گیری می شود می خواهند دولت را زیر سئوال ببرند درحالی که دنیا دنیای ارتباطات است و ما باید در این دهکده جهانی با گفت وگو و مذاکره جایگاه خودمان را پیدا کنیم و باید با گفت و گو و اصول گفتمان موضوعات مان را منتقل کنیم و با ارتباط گیری با دنیا مشکلات مردم را حل کنیم.

فرماندار لاهیجان با اشاره به صحبت های اخیر رییس جمهور یادآور شد: رییس جمهور گفتند اگر من بدانم نشستن پای میز مذاکره و گفت و گو کردن مشکلی از مردم و منافع ملی را حل می کند می نشینم و این کار را می کنم. در حالی که رییس جمهور و اعضای هیات دولت از مسیر دستگاه های نظارتی گذشته و سوابق رییس جمهور و سوابق اعضای هیات دولت موید آن است.

وی تصریح کرد: اگر در مجموعه ای فردی مفسدی داشت نباید همه مجموعه را زیر سوال برد و انتظار ما این است که باید نگاه عوض شود و اگر مسئولیتی به فرد می سپرند یعنی او را امین قرار می دهند و اگر ما نمی توانیم امانتداری کنیم باید انصاف داشته باشیم و نپذیریم و اگر احساس می کنیم توان انجام آن کار را نداریم خودمان کنار برویم تا کار به جاهای باریکی کشیده نشود.

گفتنی است؛ در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان لاهیجان از بیش از ۸۰ کارمند ادارات مختلف این شهرستان با تقدیم جوایز و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا