آخرین خبرهااستان ها

با حضور سرپرست استانداری گیلان نخستین برداشت مکانیزه برنج امسال از مزارع شهرستان فومن

استانداری گیلان

نخستین برداشت مکانیزه برنج از مزارع شهرستان فومن با حضور سرپرست استانداری گیلان صورت گرفت.

به گزارش تدبیر شرق؛ دکتر ارسالان زارع صبح امروز در آیین آغاز برداشت مکانیزه محصول برنج در روستای مهدی‌ محله شهرستان فومن که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی و جمعی از کشاورزان نیز حضور داشتند  با  اشاره به اینکه امروز ضرورت اقتصاد کشورمان تقویت و رونق تولیدات داخلی است، گفت؛ از اینکه در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج امسال استانمان حاضرم و شاهد به بارنشستن تلاش کشاورزان و برنج‌کاران عزیز هستم بسیار خوشحالم.

سرپرست استانداری گیلان افزود: کشت برنج از جمله کشت‌‌های اولویت‌دار استان گیلان است و حمایت از این کشت و کشاورزان از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۳۷ درصد از کل تولید برنج کشور یعنی بیش از ۷۳۰ هزار تن از بالغ بر دو میلیون تن تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است افزود: حدود ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی استان یعنی ۴۵ درصد از کل اراضی و سطح زیر کشت برنج کشور در استان گیلان انجام می‌شود.

دکتر زارع با اشاره به اهمیت و ضرورت بیشتر به کارگیری تکنولوژی و مکانیزاسیون درکشاورزی تصریح کرد به نسبت سال گذشته در امر کاشت برنج امسال پنج درصد و پیش بینی می شود حدود پنج درصد هم در برداشت افزایش استفاده از مکانیزاسیون یعنی به ۷۱ درصد سطح زیر کشت استان گیلان برسد.

وی افزود: کاشت و برداشت مکانیزه برنج علاوه بر سرعت عمل ، موجب کاهش ضایعات ، کاهش هزینه و بهبود شرایط کار کشاورزان می گردد که مورد حمایت دولت می باشد.

دکتر زارع با بیان اینکه از بالغ بر دو میلیون تن تولیدی برنج کشور بیش از ۷۳۰ هزار تن آن در استان گیلان تولید می شود تصریح کرد: عمده ارقام با کیفیت تولید کشور همچون رقم هاشمی و علی کاظمی متعلق به این استان است .

همچنین سرپرست استانداری گیلان در ادامه سفر خود به شهرستان فومن از کارخانه چای حشمت بازدید کرد.

/gilan.ir

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا