آخرین خبرهابین المللسیاسیملی

موگرینی: اتحادیه اروپا از برجام حمایت می‌کند/ برجام یکی از ستون‌های امنیت در منطقه ماست

فدریکا موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اروپا کماکان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست وزیران امورخارجه این اتحادیه در بروکسل به سر می‌برد، پیش از آغاز نشست در جمع خبرنگاران تصریح کرد که اروپا همچنان از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می‌کند.

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود قرار است درباره تلاش‌ها برای نگه داشتن ایران در برجام بحث و رایزنی کنند. این اولین دیدار آنها از زمان اعلام تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش است.

موگرینی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت پیرامون برجام اظهار داشت: همان‌طور که از موضع اتحادیه اروپا مطلع هستید ما کماکان از این توافق و اجرای کامل آن حمایت می‌کنیم. من در حاشیه این نشست دیداری با وزیران امورخارجه انگلیس و فرانسه و آلمان خواهم داشت تا درباره چگونگی ادامه حمایت از اجرای این توافق گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ما برجام یکی از ستون‌های امنیتی منطقه ماست و عنصری کلیدی در معماری عدم اشاعه جهان و منطقه بوده است. بنابراین، به حمایت از آن ادامه خواهیم داد.

همزمان با گذشت یک سال از زمان خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در انجام تعهداتشان، ایران هفته پیش اعلام کرد که قصد دارد اجرای دو مورد از تعهداتش در این توافق را متوقف کند و اروپا ۶۰ روز فرصت دارد تا برای حفظ توافق اقدامی مؤثر و عملی انجام دهد.

در پی انتشار این خبر، اتحادیه اروپا به همراه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از تصمیم تهران ابراز نگرانی و بر ادامه پایبندی خود به برجام تاکید کردند. آنها از ایران خواستند تا به تعهداتش در این توافق پایبند بماند.

با شدت گرفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که فضای کمی برای مانور دارند.

فدریکا موگرینی همچنین روز یک‌شنبه در سایت خود اعلام کرد که زمان خود در آمریکای لاتین و بالکان را صرف کار روی ونزوئلا، آینده اروپا و برجام کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا