آخرین خبرهااستان هااسلایدر

۹۵ درصد از ظرفیت سد سفیدرود آبگیری شد

تدبیرشرق/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آبگیری بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت سد سفیدرود خبر داد و گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به ۹۸۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

مهندس وحید خرّمی در گفت‌وگو تلفنی با واحد خبر ساعت ۲۰ صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: ذخیره آب پشت مخزن سد سفیدرود در حال حاضر به حدود ۹۸۵ میلیون متر مکعب رسیده به این ترتیب می‌توان گفت تا این لحظه ۹۵ درصد از ظرفیت سد سفیدرود آبگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان عنوان کرد: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با یک افزایش نسبی امروز به ۹۸۵ میلیون متر مکعب رسیده است در حالی‌که سال گذشته میزان ذخیره تا این لحظه به ۸۱۴ میلیون متر مکعب رسیده بود.

مهندس خرّمی میزان آب ورودی به پشت سد سفیدرود را برشمرد و افزود:‌ میزان آورد سد با توجه به سیلاب‌هایی که در چند وقت اخیر رخ داده امروز به ۵۲۸ متر مکعب بر ثانیه رسیده است که حجم آن نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری دارد.

وی آغاز فعالیت کشاورزان و شالیکاران گیلانی برای انجام شخم اراضی خود را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حال حاضر و با روندی که در مناطق مختلف کشور حاکم است پس از عبور سیلاب‌ها مخزن سد سفیدرود سر ریز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به پیش‌بینی‌‌های انجام شده رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مهندس خرّمی از آزاد نگه‌داشتن ۲۰ درصد از ظرفیت مخزن سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها سخن گفت و تصریح کرد:‌ در سیلاب ۳ فروردین ۵ درصد از ظرفیت این سد آبگیری شد و در سیلاب‌های چند روز گذشته نیز ۱۰ درصد دیگر به این مقدار اضافه شد.

وی به وضعیت فعلی سد سفیدرود با توجه به بارش‌های باران در چند وقت اخیر اشاره کرد و در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر سد سفیدرود در شرایطی بسیار پایدار و مطمئن قرار دارد بنابراین مدیریت سیلاب‌ها را در مخزن این سد انجام می‌دهیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا