آخرین خبرهافرهنگی و هنریملی

سریال‌های نوروزی کدامند؟

سریال

شبکه‌های یک، دو و سه سیما برای نوروز امسال سه سریال جدید «ن.خ»، «بر سر دوراهی» و «زوج و فرد»(مر قانون) را در نظر گرفته‌اند. از این تعداد، سریال‌های شبکه‌های یک و سه سیما طنز هستند و سریال شبکه دو هم از فضای مفرحی متناسب با نوروز برخوردار است.

به گزارش تدبیرشرق، مرتضی میرباقری، معاون سیما در نشستی که صبح روز شنبه (۱۸ اسفند ماه) با اهالی رسانه داشت، تکلیف مجموعه‌ها و برنامه‌های نوروزی تلویزیون را مشخص و سریال‌های «ن. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی در شبکه یک، «بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی در شبکه دو و «مُر قانون» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده در شبکه سه را به عنوان مجموعه‌های تلویزیونی نوروز ۹۸ معرفی کرد.

او همچنین وعده داد که سال ۹۸ با سریال‌های طنز کلید خواهد خورد و مهران مدیری، رضوی و انصاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده و طرح داده‌اند.

سریال «ن. خ» در شبکه یک سیما

سریال «ن. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که تصویربرداری آن از اواخر پاییز سال جاری آغاز شده بود، برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج عبدالهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی، پاشا جمالی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی، وحید قاضی زاهد و … از جمله بازیگران این سریال نوروزی هستند.

این مجموعه تلویزیونی به قلم امیر وفایی در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید می‌شود.

سعید آقاخانی پیش از این در تلویزیون کارگردانی سریال‌های «عید امسال»، «زن بابا»، «راه در رو»، «خوش‌نشین‌ها»، «نقطه سرخط»، «دزد و پلیس»، «خروس»، «روزهای بد، به‌در»، «بیمار استاندارد» و «شب عید» را به عهده داشته است.

«بر سر دو راهی» در شبکه دو سیما

مجموعه تلویزیونی «بر سر دوراهی» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در نوروز ۹۸ از شبکه دو سیما تولید می‌شود.

حمید گودرزی، مهرآوه شریفی نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد، بهرنگ علوی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی، شیرین آقاکاشی، داود بنی‌اسد، محمدشهرابی و مجید علیزاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«بر سر دو راهی»، سومین همکاری حامد عنقا و بهرنگ توفیقی پس از دو سریال «انقلاب زیبا» و «پدر» است.

«زوج و فرد» سریال نوروزی شبکه سه

سریال «زوج و فرد» که پیشتر با نام «مُر قانون» معرفی می‌شد، به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام برای شبکه سه ویژه نوروز ساخته می‌شود.

عوامل سریال این روزها مشغول ضبط قسمت یازدهم هستند و تدوین همزمان صورت می‌گیرد. فیلمنامه همزمان توسط امیرعباس پیام و مهدی روشن روان در حال نگارش است و گروه در لوکیشن‌های اصلی سریال در شمال شرق تهران مشغول تصویربرداری هستند.

هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

مهران مهام، تهیه‌کننده پیشتر توضیح داده بود که با توجه به آنتن نوروز و شرایط فورس ماژور صلاح بر این است که سریال «مُر قانون» را همراه با دو کارگردان محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده تولید کنیم.

اما در آخرین خبرها از این سریال نوروزی، نام لطیفی به عنوان کارگردان حذف و به سمت مشاوری کارگردان بسنده شد.

شبکه دو برای نوروز ۹۸ علاوه بر سریال نوروزی، مجموعه بالشت‌ها را هم تدارک دیده است. ا و «عطسه» را نیز به عنوان طنز شبکه پنج سیما معرفی کرد.

معاون سیما همچنین ابراز امیدواری کرده است که مجموعه «کلاه قرمزی» به پخش نوروزی برسد و اینگونه عنوان کرد که تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است. او گفت که از شش ماه پیش مذاکراتی برای مجموعه جدید کلاه قرمزی داشتیم که در ۴۰ قسمت و اعیاد دیگر قرار است تولید شود. در حال حاضر برای سریال «کلاه قرمزی» لوکیشن را انتخاب کردند، قصه را نهایی کردند و قرار است که کار را جلوی دوربین ببرند.

تلویزیون در نوروز همچنین ۱۲۳ فیلم خارجی و ۱۷ فیلم ایرانی را روی آنتن می‌برد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا