آخرین خبرها

مکرون: در صورت حمله به سوریه، این اقدام علیه توانمندی شیمیایی این کشور خواهد بود، نه متحدان دمشق / بن‌سلمان: اگر به سوریه حمله شد، عربستان در صورت نیاز آماده مشارکت است / می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماکرون: با عربستان بر سر محدود کردن ایران تفاهم داریم/ بن‌سلمان: می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در کنفرانس خبری مشترک شرک کردند.

به گزارش انتخاب، گزیده اظهارات بن سلمان و مکرون در زیر می آید:

مکرون، رئیس جمهور فرانسه: ایران به توافق پایبند بوده است

فرانسه معتقد که توافق هسته‌ای باید حفظ شده و همزمان با توسعه‌طلبی ایران و برنامه موشک‌های بالستیک این کشور مقابله شود.

در ماه‌های آینده با عربستان سعودی و دیگر شرکایمان درباره مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران رایزنی خواهیم کرد.

مقابله با توسعه‌طلبی ایران باید ابتدا از چند کشور از جمله عراق و سوریه آغاز شود.

یکی از گام‌هایی که باید برداشته شود، این است که اطمینان یابیم انتخاب پارلمانی عراق بدون دخالت خارجی، از جمله اثرگذاری ایران، برگزار شود.

معتقدیم که بحران یمن باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. در عین حال، ما هیچ‌گونه فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک را که امنیت عربستان سعودی را تهدید کند، تحمل نمی‌کنیم.

اگر از برجام خارج شویم، هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران مسیر کره شمالی را نرود.

ظرف چند روز آینده درباره اقدام نظامی در سوریه تصمیم‌گیری می‌کنیم. در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، علیه توانمندی‌های شیمیایی سوریه خواهد بود، نه متحدان دمشق

فرانسه یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌ای است. ایران به این توافق پایبند بوده است.

ما اعتقاد داریم که این توافق باید حفظ شود و در عین حال برای دوره پس از ۲۰۲۵، یک متمم برای آن در نظر گرفت که فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی این کشور را هم در برگیرد.

برای اجرای این راهبرد، نباید توافق هسته‌ای را پایان داد. چه جایگزینی برای توافق وجود دارد؟ اگر از برجام خارج شویم، هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران مسیر کره شمالی را نرود.

خط قرمز ما درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه ارتباطی با مباحث شورای امنیت ندارد و در حال رایزنی با شرکای خود هستیم تا تصمیم خود درباره اقدام علیه سوریه را اعلام کنیم

ظرف چند روز آینده درباره اقدام نظامی در سوریه تصمیم‌گیری می‌کنیم. در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، علیه توانمندی‌های شیمیایی سوریه خواهد بود، نه متحدان دمشق

بن سلمان: در ۳۰ سال گذشته رنج‌های زیادی از سوی ایران کشیده‌ایم

ایران نه فقط از حزب‌الله و حوثی‌ها، بلکه از القاعده هم حمایت می‌کند

توافق هسته ای پس از سال ۲۰۲۵ ایران را در فاصله چند روز تا ساخت بمب اتم قرار می‌دهد و «در صورتی که ایران به بمب اتم دست یابد، وضعیت خاورمیانه بسیار خطرناک می‌شود.»

عربستان نمی‌خواهد اتفاقاتی که در سال ۱۹۳۸ رخ داد و به جنگ جهانی منجر شد، تکرار شود.

می‌دانیم چگونه با ایران مقابله کنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا