آخرین خبرهااستان ها

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر رشت: برگزاری شایسته روز رشت ، ظرفیتی بالقوه برای توجهات کشوری و جهانی به شهر رشت است

در دومین جلسه کمیسیون گردشگری شورای شهر رشت به ریاست محمدحسن عاقل‌منش با حضور مدیران شهری و مشاوران فعال حوزه گردشگری، اولین برش از برنامه میان مدت گردشگری رشت در سند راهبردی مربوط به سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷ با حضور مشاوران و مدیران شهری بررسی شد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر رشت: برگزاری شایسته روز رشت ، ظرفیتی بالقوه برای توجهات کشوری و جهانی به شهر رشت است
به‌ گزارش تدبیرشرق، محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون گردشگری شورای رشت در این جلسه با اظهار آنکه در سند راهبردی که امکان تغییرات ۲۰درصدی در هر سال نیز در آن دیده شده گفت: لازم است این سند علاوه بر برش میان سازمانی که بدرستی انجام گرفته با محوریت کمیسیونها نیز دسته بندی شده و در اختیار کمیسیونها قرار گیرد.
وی ضمن تقدیر از مدیرنوسازی و تحول اداری شهرداری که با مشاوره جامعه دانشگاهی گیلان در تدوین این سند راهبردی تلاش ارزشمندی انجام داده گفت: باید ظرفیت سنجی‌های گردشگری در بازه های یکساله برای آن تعیین کرده و با برنامه شروع به اجرا کنیم.
وی با قدردانی از معاونت‌های سیمامنظر و سازمان فرهنگی برای همراهی های بهنگام در اجراهایی که تاکنون انجام شده افزود : لازم است امور را با همراهی مشاوران گردشگری که همگی از فرهیختگان و دغدغه‌مندان این حوزه هستند پیش ببریم تا از آزمون و خطاهای پیش رو پرهیز شود.
عاقل منش در ادامه به دوازدهم دی ماه و روز رشت اشاره داشت و گفت: متولیان روز رشت فقط شورا و شهرداری نیستند و این مناسبت به تمامی شهروندان ، ادارات بخش دولتی و خصوصی، اصناف و فعالان حوزه گردشگری و خوراک رشت مربوط است.
رئیس کمیسیون گردشگری در توضیحات بیشتر گفت: بهترین اتفاق برای هفته رشت در دی ماه امسال آن است که یک هم‌افزایی مفید میان ادارات شهر ایجاد شود و هر ارگان به سهم خود در هفته رشت کاری برای رشت انجام دهد.
وی تخیفات ویژه و امتیازات خاص از سوی اماکن فرهنگی و گردشگری چون کتابخانه ها، سینما ، هتل ها و رستوران‌ها و غیره را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امتیازی که فعالان هر عرصه به گردشگران و شهروندان می‌دهند بازخوردهای بسیار خوب خود را در آینده به رشت نشان خواهد داد.
وی تورهای گردشگری با رویکردهای سلامت، مذهبی، فرهنگی تفریحی، تاریخی و غیره را در شناساندن ظرفیت های رشت دارای ویزگی خاص دانست.
نادرحسینی نایب رئیس کمیسیون گردشگری شورای رشت نیز در این جلسه لزوم تدوین برنامه جامع گردشگری برای ایجاد سازوکار مناسب و هدفمند در رشت را یادآور شد و افزود: باید ریل گذاری به سمتی پیش برود که ظرفیت‌های گردشگری برای شهر آورده های فرهنگی و رونق اقتصادی فراهم آورد.
وی به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های اقامتی رشت اشاره کرد و گفت: اکنون در چندین محله رشت دارای مجموعه های سرویس بهداشتی هستیم  که سالها کمبود آن در شهر وجود داشت.
در ادامه جلسه دکتر علیزاده معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی طی گزارشی عملکرد گردشگری این سازمان را به اطلاع رساند و به اجرای تورهای گردشگری برای رسانه های گیلان، تور کاشت نهال در پارک شهر رشت و چندین تور رشتگردی به اماکن مذهبی و تاریخی رشت با محوریت سالمندان، کارکنان شهرداری و… اشاره داشت.
وی ساخت چندین فیلم کوتاه با موضوع معرفی رشت در مجامع عمومی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: رشت  فقط یک ایستگاه گردشگری مقابل بیمارستان رسول اکرم (ص) دارد و در این حوزه دچار کمبود ظرفیت است.
علیزاده همچنین ایجاد ایستگاه گردشگری کتاب کودکان با محوریت کتاب در بوستان ملت را به کمیسیون پیشنهاد داد.
رضا صدفی مشاور کمیسیون گردشگری شورای رشت به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری  تهران در تاریخ ۲۳ بهمن ماه اشاره داشت و ضمن توضیح آنکه می‌توانیم از این محل بسته های سرمایه گذاری هنری برای رشت فراهم کنیم گفت: نقاشی هایی از نقاشان بنام گیلانی در موزه هنرهای معاصر تهران به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان موجود است که این موزه حاضر است آنها را به رشت پس بدهد.
وی ایجاد موزه هنر در رشت را از الزامات دانست که با برنامه براحتی می‌توان به آن دست یافت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا