آخرین خبرهااستان ها

اجماع بر روی انتخاب استاندار گیلان بی‌سابقه بود

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به انتخاب هادی حق‌شناس اظهار کرد: برای انتخاب هادی حق‌شناس به‌عنوان استاندار گیلان تمامی اعضای مجمع نمایندگان گیلان و نماینده ولی فقیه در استان اتفاق نظر و اجماع وجود داشت که این یک حسن و اتفاقی مثبت‌ و‌ بی‌سابقه است.

اجماع بر روی انتخاب استاندار گیلان بی‌سابقه بود
به گزارش تدبیرشرق، مهرداد لاهوتی عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به انتخاب هادی حق‌شناس به‌عنوان استاندار گیلان اظهار کرد: برای انتخاب هادی حق‌شناس به‌عنوان استاندار گیلان تمامی اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان اتفاق نظر و اجماع وجود داشت که این یک حسن و اتفاقی مثبت است.
وی با تأکید بر سابقه مدیریتی هادی حق‌شناس در سالیان متمادی گفت: مدیرکلی بنادر و دریانوردی مازندران، خوزستان، گیلان، عضو هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی، رئیس هیئت قایقرانی استان گیلان، نمایندگی مردم بندر انزلی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار گلستان از جمله سوابق مدیریتی آقای حق‌شناس است که بسیار می‌توانند به استان برای حل مشکلاتش کمک کند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل انتخاب سریع استاندار گیلان را اتفاق نظر و اجماع مجمع نمایندگان و بزرگان استان بر روی یک گزینه دانست و تصریح کرد: در گذشته برای انتخاب استاندار گیلان رخی اختلافات وجود داشت و همین امر سبب طولانی شدن روند انتخاب می‌شد ولی در ابن برهه اجماع بر روی هادی حق شناس سبب شد تا وزارت کشور استاندار گیلان را معرفی کند.
لاهوتی با بیان اینکه اجماع بر روی انتخاب استاندار جدید به معنای وفاق برای حل مشکلات استان است، بیان کرد: اجماع بر روی استاندار جدید گیلان به طور یقین در راستای کمک برای حل مشکلات استان است لذا مجلس در کنار دولت و استاندار بوده تا به مشکلات فائق آییم.
وی با اشاره اولویت بندی مشکلات استان در حوزه‌های مختلف گفت: مسئله پسماند، زیرساخت‌های درمانی، کمبود کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، عدم استفاده از سرمایه گذاری و به ویژه مشکلات کشاورزی و شالیکاران مهم‌ترین معضلات استان است که باید استاندار جدید گیلان به طور ویژه با آنان توجه کند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معضل پسماند و زباله در سالیان گذشته مردمان گیلان را عذاب داده است، افزود: از شرق تا غرب گیلان و به ویژه منطقه سراوان درگیر معضل پسماند و زباله هستند هرچند در سه سال گذشته اقدامات خوبی برای ساماندهی معضل پسمان انجام شد ولی کافی نبوده و باید استاندار جدید گیلان به طور ویژه به آن توجه کند.
لاهوتی یکی از عمده مشکلات حوزه پسمان را لوده شدن آب‌های زیرزمینی برشمرد و بیان کرد: در برخی شهرستان‌ها اقداماتی برای رفع معضل پسماند و ساماندهی زباله انج شده است ولی باید به طور علمی و کارشناسی آن را برطرف کرد.
وی با اشاره به غیر اقتصادی بودن کشاورزی در گیلان تصریح کرد: استاندار گیلان باید به محض روی کار آمدن به حوزه کشاورزی ورود کند زیرا کشاورزی در گیلان غیر اقتصادی شده است.
به گفته لاهوتی، تا زمانی که به برنج، چای و ابریشم به عنوان محصول اقتصادی به آن نگاه نشود باید شاهد تغییر کاربری اراضی شالیزاری و باغات چای باشیم و عمده دلیل این کار هم تصمیمات نادرست دولتی‌ها است از این رو با توجه به اینکه استاندار گیلان خود یک بومی بوده و به مشکلات آگاه است قطعاً به این مسائل ورود می‌کند.
وی با بیان اینکه در برنامه اول و دوم توسعه صنایع به سمت استان‌های دیگر رفته و گیلان از این ظرفیت بی‌بهره شده است، گفت: در برنامه اول و دوم توسعه گیلان از ظرفیت‌های کارخانجات بزرگ به بهانه آسیب زیست محیط، گردشگری، کشاورزی بی‌بهره ماند و این واحدها به سمت استان‌های دیگر رفت در حالی که تنها با ردشگری و کشاورزی نمی‌توان اقتصاد و اشتغال پایدار در گیلان ایجاد کرد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با درخواست از استاندار گیلان در خصوص توجه به زیرساخته‌های گردشگری استان تصریح کرد: سالانه چندین میلیون نفر مسافر وارد گیلان می‌شود که می‌تواند بسیار به اقتصاد استان کمک کند ولی متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری گیلان اصلاً مناسب این حجم از مسافر نیست.
لاهوتی با تأکید بر لزوم توجه به استفاده صحیح از سرمایه‌گذاران برای حل مشکلات استان افزود: در دیداری، به استاندار جدید گیلان نیز گفتم که اعتبارات دولتی را کم و زیاد می‌شود گرفت ولی اکنون هست هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که این هنر استاندار می‌باشد که این میزان از نقدینگی را در راستای سرمایه گذاری در استان جذب کند.
وی یکی دیگر از اولویت‌های استان را تکمیل راه آهن رشت آستارا و رشت قائمشهر برشمرد و بیان کرد: در دولت‌های گذشته مسئله راه آهن رشت به قائمشهر مطرح شد و حتی طرح آن نیز نوشته شده است لذا انتظار دارم این امر توسط استاندار جدید گیلان به طور جد پیگیری شود زیرا شرق گیلان را به مازندران متصل می‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا