آخرین خبرهااسلایدربین المللخبر داغفوری

ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

درخواست ایران برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار توجه فوری به اقدامات بی‌رحمانه اخیر علیه لبنان شد.

به گزارش تدبیرشرق،  در این نامه، ایران حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مسکونی بیروت در تاریخ ۲۷ سپتامبر را به‌شدت محکوم کرده و آن را «تجاوز آشکار و تروریستی» توصیف کرده است.

بر اساس این نامه، حملات رژیم اسرائیل با استفاده از بمب‌های هزار پوندی تأمین‌شده توسط ایالات متحده انجام شده و منجر به شهادت تعدادی از افراد بی‌گناه، از جمله «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، و سردار «عباس نیلفروشان»، یکی از فرماندهان ایرانی، شده است. ایران این اقدامات را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته که می‌تواند منطقه را به سوی یک بحران تمام‌عیار سوق دهد.

در این نامه آمده است: بیش از یک سال است که رژیم اسرائیل با بی‌کیفرمانی کامل مرتکب جنایات شنیع در غزه شده است، در حالی که شورای امنیت سازمان ملل به‌دلیل ممانعت ایالات متحده از اتخاذ تصمیمات مؤثر، فلج شده است. اکنون این رژیم در حال گسترش جنگ تجاوزکارانه خود به لبنان است.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست کرده است که اقدامات رژیم اسرائیل را به‌طور قاطع و شدید محکوم کند و نشست اضطراری برای بررسی «تجاوزات تروریستی» و «جنایات مداوم» این رژیم برگزار کند. همچنین، جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات فوری و قاطع برای متوقف کردن تجاوزات رژیم اسرائیل و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به جنگی تمام‌عیار شده است.

در بخش دیگری از نامه، جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک و نمایندگان خود هشدار داده و تأکید کرده است: «هرگونه حمله‌ای که اصول بنیادی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی را نقض کند، غیرقابل تحمل خواهد بود و ایران در دفاع از منافع ملی و امنیتی حیاتی خود، طبق حقوق بین‌الملل، از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.«

ایران از شورای امنیت خواسته است تا این نامه را به‌عنوان سند رسمی شورا ثبت و توزیع کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا