آخرین خبرهااستان ها

استاندار یکی از استان های شمالی به ۵ سال انفصال از خدمت محکوم شد!

شنیده می‌شود یکی از استانداران استان‌های شمالی به دلیل عدم رعایت قانون انتصاب اشخاص به مشاغل حساس (انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع نظارتی)، به ۵ سال انفصال از خدمات دولتی در دادسرای کارکنان دولت محکوم شده است.

استاندار یکی از استان های شمالی به ۵ سال انفصال از خدمت محکوم شد!

به گزارش تدبیرشرق، شنیده‌ها حاکی از آن است که پس از صدور حکم محکومیت در دادگاه بدوی، به دلیل عدم اعتراض متهم، این حکم قطعی شده است.

قانون انتصاب اشخاص به مشاغل حساس چیست؟

ماده­۱ـ کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و نهادها و سازمان­های وابسته به قوای سه­‌گانه کشور مکلفند ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم) در انتصاب افراد به مشاغل حساس موضوع این قانون، وجود یا فقدان شرایط مقرر در ماده (۲) این قانون را از مراجع سه­ گانه شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه استعلام نمایند.

چنانچه انتصابی برخلاف استعلام صورت­‌گرفته در مورد بندهای «الف»، «ب»، «ت»، «ث»، «ج»، «ح»، «خ» و «ذ» ماده أخیرالذکر صورت پذیرد یا بدون استعلام، انتصاب انجام شود، انتصاب مذکور کأن­ لم­ یکن بوده و مرتکب یا مرتکبان به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه (۵) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می­گردند.

گیل خبر نوشت: در خصوص سایر بندهای ماده (۲) این قانون، مطابق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با حراست­‌ها و قانون تمرکزِ اطلاعات، عمل می­‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا