آخرین خبرها

به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر درخانه عالم وجود دارد

به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر درخانه عالم وجود دارد

استان‌ها > لرستان – معاون فرهنگی،پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هر یک روحانی که مستقر روستاست موظف است به ۱۴ روستا درخصوص مسائل و معلومات مذهبی پاسخگو باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به فعالیت گستره مبلغین درایام مختلف سال، گفت: به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر درخانه عالم وجود دارد.
وی اضافه کرد: روحانی که مستقر در مساجد روستاهای استان است موظف بوده به ۱۴ روستای هم‌جوار درخصوص مسائل و معلومات مذهبی، بیان احکام شرعی، پاسخ به سؤالات دینی و… پاسخگو باشد.
غلامی ادامه داد: روحانیون مستقردر روستاها علاوه‌بر اجرای مراسم مذهبی هم‌چون اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام شرعی، در نشست با اقشار مختلف به‌ویژه جوانان به سؤالات دینی و فرهنگی مخاطبان پاسخ می‌دهند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: برای استقرار روحانی در هر روستای استان با مشکلات اعتباری مواجه‌ایم و بودجه این بخش پایین است.
وی افزود: اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع) با هدف آشنایی عموم مردم با سیره زندگی فردی، اجتماعی و اخلاقی خاندان عصمت و طهارت از عمده اقدامات روحانیون مستقر در روستاهای استان است.
غلامی تصریح کرد: برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن‌کریم و فعال کردن مساجد به‌عنوان کانون‌های فرهنگی و دینی روستا نیز توسط روحانیون انجام می‌گیرد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا