اقتصادی

کاهش ظرفیت بازار خودروهای وارداتی در سال ۹۷

به گزارش تدبیرشرق به نقل از سرویس بازار ایسنا، فرشید کریمی مهر معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین خودرو درباره وضعیت حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از واردکننده های کلیدی خودرو به کشور در گفت وگویی به توصیف برنامه های نگین خودرو در سال جاری، وضع بازار خودرو و ابهامات اکتساب و کار در این حوزه پرداخت.

کریمی مهر با حدس کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت بازار واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال گذشته، واردات سال کنونی را کمتر از ۵۰ هزار دستگاه خودرو برآورد زد.

وی در آنالیز وضع واردات خودرو اظهار کرد: برای حدس ظرفیت بازار در شرایط کنترل شده، بایستی آنالیز عاملان از دو منظر کشش درخواست ها و میزان عرضه ارزیابی گردد.

معاون بازاریابی نگین خودرو در ادامه اضافه کرد: از منظر کشش درخواست ها، با افزایش چشمگیر نرخ خودروهای وارداتی به عللی همچون افزایش تقریبی ۷۰ درصدی تعرفه واردات خودرو، افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز مبادله ای، صعود چشمگیر نرخ ارز در بازار و نوسانات فراوان ارزی، افزودن سرفصل جدید هزینه ای در شماره گذاری معادل ۱۰ درصد نرخ خودرو و تغییر اسقاط خودرو، انتظار کاهش درخواست ها وجود خواهد داشت.

وی علاوه بر این گفته بود: از منظر عرضه، بودجه سال ۹۷ و کاهش درآمد دولت از محل مالیات بر واردات خودرو ۹۷ برهانی قاطع بر خیز دولت برای کنترل واردات هست، از طرفی دیگر سایر کارهای از قبیل ابهام در تخصیص مراجع ارزی برای واردات، رویکرد ابهام آمیز در اعمال تعرفه‎ های جدید، حکم دیوان اداری و  بستن مدت زمان طولانی سیستم ثبت توصیه خودرو و تحولات مستمر ضابطه های همه و همه مهر تائیدی بر سالی پرچالش برای کنترل عرضه خودروهای وارداتی می باشد.

سرآمدی کیفیت و محافظت قسمت بازار

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین خودرو، سرآمدی کیفیت در خدمات فروش و خدمات بعد از فروش، علاوه بر این محافظت قسمت بازار را به عنوان برنامه های کلان سال ۱۳۹۷ شرکت نگین خودرو اعلام نمود.

کریمی مهر تاکید کرد: در زمینه بالا بردن کیفیت زنجیره فروش و خدمات بعد از فروش و همسو با سایر نمایندگی های جهانی رنو، شرکت نگین خودرو در حال پیاده سازی مجموعه استانداردها و ابزارهای مبتنی بر “مدیریت تجربه مشتریان” بنام C@re۲.۰  ( این استانداردها دربردارنده ۷ لحظه مؤثر در زنجیره فروش و خدمات بعد از فروش خودرو هست که همه فرآیندهای خدمات در طول عزیمت مشتری،  قبل از خرید، در خلال خرید و بعد از خرید را دربردارنده می گردد و در این راستا پروژه هانی مون (تحویل به یاد ماندنی رنو) و آزمایش درایو با جدیت در حال اجرا هست.

وی اضافه کرد: به منظور پیاده سازی این استانداردها، ما در پی تعلیم کارکنان عاملیت ها، شعب و شرکت، برای اکتساب مهارت های حرفه ای و رفتاری هستیم و در حال حاضر نیز دوره های آموزشی مربوط با فروش، در حال برپایی هست که طی آن بالغ بر ۱۰۰ نفر از کارکنان  شبکه فروش، در حال تعلیم بر مبنای استانداردهای ملی و جهانی رنو می باشند.

ورود دو پرچمدار دیگر رنو

نگین خودرو در زمینه تکمیل سبد عرضه فرآورده ها و بهره مندی مشتریان بخش های متفاوت بازار، دو خودروی جدید علاوه بر فرآورده ها فعلی، به زودی عرضه می کند.

کریمی مهر در مورد زمان دقیق لانچ خودروهای جدید، یاد آور گردید: این خودروها در حال گذراندن آزمایش های متفاوت طبق استانداردهای صادراتی رنو و تطبیق آن با شرایط آب و هوایی ایران هست.

افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات

کریمی مهر با اشاره به توسعه جایگاه ها مکرر خدمات (فروش و بعد از فروش) در سراسر کشور، دنبال کرد: با بازنمایی ۱۱ مرکز جدید در ماه آتی، تعداد جایگاه ها نگین خودرو به بیشتر از ۱۰۰ نقطه خواهد رسید . این در حالیست که با حضور ناوگان مجهز سیار شرکت، بیشتر از ۲۰ درصد خدمات بعد از فروش سال گذشته نیز به طور «خدمات در محل» عرضه شده هست. با بازنمایی انبار بزرگ و مجهز قطعات یدکی در سال گذشته و موجودی سازی مناسب قطعات یدکی، سطح سرویس ۹۰ درصدی قطعات حاصل شده هست.

معاون بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک نگین خودرو در انتهاء توسعه اندکی و کیفی و افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات، تعلیم کارکنان، پیاده سازی استانداردهای جهانی رنو و توسعه سبد فرآورده ها را من جمله اغراض شرکت نگین خودرو در سال جاری دانست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا