استان ها

علی وارسته سرپرست فرمانداری رودسر شد

سرپرست فرمانداری رودسر

سالاری با تأکید بر لزوم وجود نظارت مردم بر عملکرد مسئولان، گفت: هرجا نظر مردم را شنیدیم و در تصمیمات بکار گرفتیم موفق ظاهر شدیم، ضرورت دارد بیش از پیش پای صحبت مردم بنشینیم و آنها را در تصمیمات مشارکت دهیم.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از دیارمیرزا، استاندار امشب در آیین تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر  با اشاره به اینکه در انتصابات به جوان اعتماد دارم گفت: در انتصاب جوانان مسئولیت صحت اقدامات آنان را با قوت قبول می‌کنم.

مصطفی سالاری در این مراسم با اشاره به اینکه اشتغال، کار و معیشت مردم دغدغه‌ی اصلی امروز کشور است افزود: ایجاد زمینه برای رفع مشکلات معیشتی وظیفه‌ی دولت با کمک تمامی قوا و نهادهای حاکمیتی است.

وی به وجود طبیعت بکر، جذابیت گردشگری، استعدادهای کشاورزی و نیروی انسانی توانمند در شهرستان رودسر اشاره و خاطر نشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها به عنوان موهبت‌های الهی و قرار دادن آنان در کنار یکدیگر می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال در این منطقه را برطرف نماید.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درخصوص افزایش زمینه‌های لازم برای استفاده از مواهب طبیعی استان گفت: مهمترین درخواست بنده از همه‌ی دست‌اندرکاران ایجاد فضای رونق کسب وکار است.

وی مردم را کارفرمایان اصلی مسئولان دانست و اظهار داشت: باید علاوه بر شنیدن مشکلات مردم و پیگیری برای رفع آن نسبت به آنان پاسخگو باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم ابزار خدمت را در اختیار ما قرار دادند گفت: آنان حق دارند در قبال مشکلات خود از ما مطالبه‌گری کنند.

وی بر ضرورت نقد نخبگان، اندیشمندان، پیشکسوتان جامعه و احزاب رسانه درخصوص مواردی که به درستی انجام نمی‌گیرد تأکید و تصریح کرد: بنده از تذکر هر شهروندی درخصوص اقداماتم نه تنها گلایه‌مند نمی‌شوم بلکه قدردان او خواهم بود.

وی بر لزوم رویکرد حمایتی نسبت به مسائل و مشکلات مردم از سوی مدیران تأکید کرد و گفت: بحمدا… همه‌ی شرایط برای رونق کسب و کار وجود دارد اما باید یک پیوند ناگسستنی میان مواهب موجود با یکدیگر ایجاد شود.

دکتر سالاری خواستار حمایت اعضای شورای تأمین، شورای اداری، ائمه جمعه، نمایندگان و بویژه مردم از سرمایه‌گذاران شد و خاطر نشان کرد: اگر هر کدام از ما از کارآفرینی که می‌خواهد برای مردم شغل ایجاد کند حمایت کنیم قطعاً تأثیر بسزایی در رونق اشتغال خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان پیشنهاد معرفی یک نهاد در استان از طریق دستگاه قانون‌گذاری به عنوان مرجع پاسخگویی استعلامات را ارائه کرد و گفت: متأسفانه روند پاسخگویی به استعلامات از طریق دستگاه‌های مختلف منجر به مانع تراشی‌های مختلف در روند سرمایه‌گذاری می‌شود که اقدام می‌تواند مسیر را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کند.

وی اظهار داشت: اگر یک ندای واحد در حمایت از سرمایه‌گذاران در سطح استان شکل گیرد قطعاً آن عده‌ی قلیلی که در این مسیر مانع می‌تراشند در اقلیت قرار خواهند گرفت.

استاندار گیلان گفت: باید فضا به نحوی در جامعه شکل بگیرد که همه کمک به سرمایه‌گذار در جهت اشتغال را برای خود ثواب تلقی کنند.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار تلاش می‌کند تا با رونق تولید اشتغال ایجاد کند و این اقدام برای کشور بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم به اندازه‌ی کافی در جامعه شغل ایجاد کنیم قطعاً جوانان از ما گلایه‌مند می‌شوند افزود: باید موضوع اشتغال برای جوانان بسیار تسهیل شود تا آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه کاهش پیدا کند.

وی همچنین خواستار حضور فرمانداران سراسر استان در بین مردم و شنیدین دغدغه‌ها و مسائل آنان به صورت بی‌واسطه شد و افزود: در این دیدارها علاوه بر اینکه مشکلات آنان به صورت دقیق بررسی می‌کنند بسیاری از تجربیات آنان نیز در مسائل مختلف منتقل می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای سفرهای یکروزه‌ی شهرستانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در این سفرها مدیران با حضور در میان مخاطبان آن دستگاه مشکلات آنان را بررسی و به صورت دقیق پیگیری بکنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در صورتی که تیم اجرایی آنان نیاز به ترمیم دارد با شهامت اقدام کنند گفت: قوه‌ی مجریه باید از انسجام برخوردار باشد تا بتواند به صورت یکپارچه اقدامات را انجام دهد.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه در انتصابات به جوانان اعتماد دارم گفت: در انتصاب جوانان مسئولیت توانمندی و صحت اقدامات آنان را با قوت قبول می‌کنم.

وی با بیان اینکه انتظار دارم فضای امن و آرام برای فعالیت بخش خصوصی در استان گیلان فراهم شود گفت: محور برنامه‌های فرمانداران باید استفاده از بخش خصوصی باشد و همانطور که مردم از ما انتظار دارند ما نیز از صاحب‌نظران، نخبگان و بخش خصوصی انتظار همراهی داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان از سفر ۲ روزه‌ی خود به شهرستان رودسر طی هفته‌های آتی به منظور بررسی مشکلات خبر داد و گفت: انشاء ا… با تقویت فضای همدلی و تعریف مسیری واحد مشکلات به سرعت برطرف گردد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات امیر جانبازی در دوران تصدی فرمانداری رودسر، علی وارسته به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر معرفی شد.

دکتر سالاری همچنین قبل از برگزاری آیین تکریم و معارفه فرماندار رودسر، با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان رودسر با حجت الاسلام و المسلمین روحانی دیدار و گفتگو کرد و در پایان این دیدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت امام جمعه‌ی شهرستان رودسر اقامه شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا