آخرین خبرهااستان هافرهنگی و هنری

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: طی ماههای اخیر۲۶طرح گردشگری در کارگروه رونق تولید و کسب و کار مصوب شد/ ۳۰طرح سرمایه گذاری دیگر در حال بررسی است

به گزارش تدبیرشرق، رضا علیزاده در تشریح این خبر اظهار داشت: نقش صنعت گردشگری در ایجاد توسعه پایداراقتصادی و فرهنگی قابل چشم پوشی نیست و توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی را می طلبد.

وی،ایجاد زمینه مطمئن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کنار بازاریابی صحیح و اصولی را گامی موثر برای تقویت و ایجاد زیرساخت نگهداری از منابع فرهنگی،طبیعی و تاریخی قلمداد کرد و افزود: بخش خصوصی در این حوزه به کمک سازمان های دولتی می شتابد و با فراهم آوردن امکان اشتغالزایی برای جمعیت بیکار و توزیع درآمد در جامعه، بخشی از بار این صنعت عظیم را بر دوش خواهد کشید.

این مسئول با بیان اینکه ترکیب بهینه نیازها و سرمایه گذاری ها سبب می شود تا صنعت گردشگری رشد بیشتری نماید،اذعان نمود: به علت خاصیت بازدهی زودهنگام در این حوزه زمینه رشد پایدار اقتصادی و فرهنگی با ورود سرمایه گذاران حوزه گردشگری فراهم می شود.

علیزاده گیلان را استانی مطلوب برای سرمایه گذاری در حیطه گردشگری خواند که ظرفیت های آن افق روشنی را برای جامعه میزبان و نیز تعالی اقتصادی برای صاحبان سرمایه به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از فراهم بودن امکان حمایت تسهیلاتی برای طرح های سرمایه گذاری حیطه گردشگری در استان خبر داد و گفت:طی ماههای اخیر۲۶طرح شامل ۱۴هتل،هتل آپارتمان و مجتمع گردشگری و ۱۲واحد اقامتی در کارگروه رونق تولید و کسب و کار با حضور بانکهای عامل مصوب شد تا از این طریق روند اعطای تسهیلات بانکی پروژه ها تکمیل شود.

وی،حجم تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های مذکور را ۱۴۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:هم اکنون ۳۰طرح سرمایه گذاری دیگر با موضوع گردشگری در حال بررسی است که مرحله کارشناسی آن به پایان رسیده و بزودی جهت اخذ تسهیلات به کارگروه رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاری معرفی می شوند.

علیزاده اعتبار مورد نیاز برای این ۳۲ پروژه را ۳۲۰میلیارد ریال ارزیابی کرد و افزود: با اجرای این طرح ها رونق در صنعت گردشگری گیلان محقق می گردد و بسیاری از جوانان بومی را روانه بازار کار می کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا