تدبیر ورزشی

مدافع پیشین آرسنال بی‌خانمان و در آستانه خودکشی

مدافع پیشین آرسنال امانول ابوئه

امانول ابوئه روزگار تلخی را سپری می‌کند ولی به لطف باشگاه گالاتاسرای اکنون شرایطش تا حدودی رو به سامان است.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از اسپورت، امانوئل ابوئه یکی از کشف های آرسن ونگر در سال ۲۰۰۰ بود. این مدافع اهل ساحل عاج از مصدومیت لورن مدافع وقت کامرونی توپچی‌ها استفاده کرد و به تیم اصلی رسید و ۵ سال در این تیم بازی کرد تا این که باکاری سانیا به آرسنال پیوست. ابوئه هر چند مدتی در گالاتاسرای بوده است ولی اکنون در ۳۳ سالگی در آبیجان در ساحل عاج زندگی می‌کند.

امانوئل ابوئه در مارس ۲۰۱۶ از سوی فیفا به خاطر پرداخت نکردن ۸۰۰ هزار یورو به مدیر برنامه‌هایش محروم شد ولی او پول کافی برای پرداخت بدهی خود را نداشت چرا که تمام مال و دارایی خود را بعد از طلاق از همسرش مجبور شده بود به او بپردازد.

امانوئل ابوئه درباره شرایط بحرانی که در آن گرفتار شده است گفت: وقتی به این مسائل فکر می‌کنم با خودم می‌گویم که جوانی کردم و بی‌تجربگی کردم. متاسفانه همسر سابقم کاغذهایی را جلوی من گذاشته بود و من بدون مطالعه آن را امضا کردم. در ترکیه ۸ میلیون یورو به دست آوردم که ۷ میلیون آن را برای خرج خانه و زندگی به همسرم داده بودم.

ابوئه اصلا شرایط مساعدی ندارد و در ماشینی زندگی می کند که آن را هم باید به همسر سابقش پرداخت کند. او که روزگاری همراه آرسنال فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرده است اضافه کرد: می‌ترسم. نمی‌دانم پلیس چه زمانی می‌آید و من را دستگیر می‌کند. بعضی وقت‌ها چراغ‌های ماشین را خاموش می‌کنم تا مردم ندانند که چه کسی در ماشین است. الان بی‌خانمان شده‌ام و هیچ پولی ندارم.

مدافع پیشین ساحل عاج در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ تا مرز خودکشی هم رفته است و وقتی شرایط او مشخص شد، باشگاه گالاتاسرای اعلام کرد پست هدایت تیم زیر ۱۴ ساله‌های این تیم را به ابوئه خواهد داد تا ضمن بستن قراردادی با او، این مربی بتواند ضمن برخورداری از حقوق، فعالیت هم داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا