آخرین خبرهااجتماعیملی

در فراکسیون ولایی مجلس مطرح شد: هشدار وزیر آموزش و پرورش درباره بی‌تفاوتی نسبت به روابط جنسی دانش‌آموزان

به گزارش تدبیرشرق به نقل از خانه ملت، سیدمحمد بطحایی صبح امروز (یکشنبه، ۲ دیماه) و پیش از آغاز صحن علنی مجلس، با حضور در فراکسیون ولایی ضمن پاسخگویی به سوالات و مطالب مطروحه از سوی نمایندگان، پاره‌ای از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش و برنامه‌های مورد نظر را برای این وزارتخانه به سمع و نظر نمایندگان حاضر در این نشست رساند.

شاید با وجود سند تحول ارائه برنامه ازسوی وزراء بی‌معنی است

بنابراین گزارش، بطحایی در این نشست با تاکید بر اینکه سند تحول اساس برنامه‌های آموزش و پروش است، گفت: شاید با وجود سند تحول، ارائه برنامه ازسوی وزرا بی‌معنی باشد چراکه این سند نقشه راه آموزش و پرورش به خوبی ترسیم کرده است و در صورت اجرا به سمت آموزش و پروشی مطلوب حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید قبل از ورود به سند تحول در جریان کلیتی از آن قرار گرفت، افزود: متاسفانه به دلیل لَختی نظام اداری بین ۲ تا ۳ ماه ما صرف شد تا یک گذاره ساده از کلیت سند تحول در اختیار ما قرار بگیرد.

بطحایی با بیان اینکه اطلسی از سند تحول تهیه شده است، اضافه کرد: این اطلس کمک می‌کند تا بدانیم؛ چه مسائلی بیشتر مورد غفلت قرار گرفته و در چه زمینه‌هایی باید انرژی بیشتری گذاشته شود تا بر آن تمرکز بیشتری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چند هفته گذشته جلسه بسیار خوبی با معاونان اجرایی سند تحول برگزار و توضیحاتی مبنی بر اینکه چه باید کرد ارائه شد لذا اکنون می‌دانیم قرار است چه کارهایی باید انجام دهیم.

تغییر برنامه‌های درسی در ایران نزدیک به ۳سال زمان می‌برد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه بودجه سال ۹۷ براساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تدوین شده است و ماه های پایانی سال ۹۶ نیز بر اساس همین آسیب‌شناسی طی خواهد شد، اظهارکرد: آموزش‌های  مهارتی  در مدارس آغاز شده است هرچند تغییر برنامه‌های درسی در ایران به درست یا غلط نزدیک به ۳سال زمان می‌برد که این مسئله می‌تواند به لختی بروکراسی اداری در کشور و برنامه‌ریزی سنتی مربوط باشد.

ایجاد “شبکه ملی آموزش” در وزراتخانه آموزش و پرورش

بطحایی با اشاره به اینکه از ساعات خالی و روزهای پنجشنبه برای آموزش دروس مهم همچون سبک زندگی ایرانی- اسلامی و مهارت‌آموزی استفاده می‌شود، از ایجاد “شبکه ملی آموزش” در وزارتخانه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بخشی از این شبکه  تحت عنوان “تلویزیون تعاملی” آموزش خانواده‌ها را محور اصلی خود قرار داده است چراکه عدم آموزش خانواده‌ها یکی از دلایل اصلی معضلات و آسیب‌های پیرامون نسل به شمار می‌رود.

وی توضیح داد: از طریق این شبکه تا چند وقت دیگر به خانواده‌ها درخصوص موضوعات مختلف همچون اعتیاد، نحله‌های فکری کاذب یا بهداشت دختران در سن بلوغ و… برنامه‌های آموزشی ارائه می‌شود که البته این برنامه‌ها طوری تعریف شده که تنها خانواده‌ها بتوانند به آن دسترسی داشته باشد.

هشدار به خانواده‌ها در رابطه با بی‌تفاوتی نسبت به روابط جنسی دانش‌آموزان

وی با هشدار درخصوص ارتباط جنسی دانش‌آموزان که خانواده‌ها و جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت شده اند، گفت: تلاش شده این برنامه‌ها جذابیت‌های خاصی داشته باشند و حتی برای مدیران مدارس نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش توجه به مدرسه را به‌عنوان یکی از دستورات اساسی سند تحول بنیادین مطرح کرد و افزود: سند تحول می‌گوید؛ مدرسه مهمترین سازمان در آموزش و پرورش است و باید رکن اساسی باشد لذا برای رسیدن به این مهم آموزش مدیران مدارس (هفته یک ساعت تا پایان خدمت)، طراحی نظام سنجش صلاحیت، کاهش تمرکز و تامین نظام تضمین کیفیت واحدهای آموزشی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی درخصوص نگرانی‌ برخی نمایندگان از اجرای سند آموزشی ۲۰۳۰ توضیح داد: تذکرهای شدیدی به مدیران استانی داده شده که مبادا محتویات سند ۲۰۳۰ در قالب جزوه یا بروشور در مدارس آموزش داده شود، هرچند خبرهای رسیده که در مهدکودک‌های خصوصی برخی از دستورات این سند اجرا می‌شود اما ما به شدت در صدد جلوگیری از این کار هستیم.

سیاسی‌کاری آموزش و پرورش را دچار آسیب‌های غیرقابل جبران خواهد کرد

وزیر آموزش و پرورش در حالی که معتقد است سیاسی‌کاری آموزش و پرورش را دچار آسیب‌های غیرقابل جبران خواهد کرد، افزود: از شما نمایندگان می‌خواهم در حوزه انتصاب مدیرکل‌های استانی مانند رئیس دانشگاه فرهنگیان به من اعتماد کنید چراکه مصرانه به دنبال بازنشستگی برخی از افراد هستم.

انتصاب مدیران استانی آموزش و پرورش پس از مشورت با مجمع نمایندگان استان

بطحایی با تاکید بر اینکه در انتصاب مدیران آموزش و پروش استان‌ها با مجمع نمایندگان هر استان مشورت خواهد کرد و بدون نظر آن‌ها اقدامی صورت نخواهد گرفت، افزود: در سال ۹۶ سهم آموزش و پرورش از بودجه مصوب ۶/۸ دهم درصد و اما در سال ۹۷ به ۱۰/۱۰ دهم درصد رسیده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا